غلامحسین حسینی‌نیا: ۵۰۰ هزار شغل در حوزه IT وجود دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از آموزش IT به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در قالب طرح نخلستان خبر داد و گفت: بررسی ما نشان می‌دهد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت IT وجود دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا عصر امروز جمعه ۱۸ شهریور در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به سفر دو روزه خود به گلستان اظهار کرد: با هدف حضور در جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان و همچنین شرکت در شورای مهارت استان به گلستان سفر کردم.

وی با بیان اینکه در این سفر برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که در راستای تحقق شعار سال و تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، بیان کرد: امیدوارم با اقدامات انجام‌شده بحث مهارت آموزی در این استان تقویت شود.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه بازدید از مراکز فنی و حرفه ای و دیدار با همکاران و بررسی مشکلات و مسائل آنها از دیگر برنامه های ما در سفر به گلستان است، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم به راهکار مناسبی برای حل این مشکلات دست پیدا کنیم.

حسینی‌نیا از افتتاح نخستین آموزشگاه فنی و حرفه ای نوع الف در بخش کشاورزی در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این آموزشگاه در کشور منحصر به فرد است، از طرفی تلاش ما این است که با کمک شورای مهارت و پارک علم و فناوری بر موضوع مهارت های دانش بنیان تمرکز داشته باشیم و در همین راستا برنامه های خوبی در سطح سازمان تدارک دیده شده است.

وی به طرح «نخلستان» ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: طرح نخلستان با تاکید بر صنعت IT و طرح هایی برای مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه با کمک پارک علم و فناوری به دنبال تقویت مشاغل آینده براساس تکنولوژی هستیم، تأکید کرد: در استان گلستان جامعه دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان و اساتید زیادی فعالیت دارند و امیدوارم در کنار این ظرفیت ارزشمند موضوعات دانش بنیان در استان تقویت شود.

حسینی‌نیا به اجرای طرح «نخلستان» اشاره کرد و یادآور شد: طرح نخلستان طرحی برای افزایش مهارت در فارغ التحصیلان دانشگاهی است که رشته آنها مورد تقاضای بازار اشتغال نیست.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: بررسی ما نشان می‌دهد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت IT وجود دارد که در طرح نخلستان فارغ التحصیلان دانشگاهی را در یک دوره فشرده مهارتی به این دانش مسلح می‌کنیم، همچنین برای این طرح برش استانی هم در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا