محمدمهدی فداکار: فرآیند تامین و داخلی‌سازی نیازهای صنعت باید تسریع یابد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار کرمان لزوم ورود جدی‌تر به حوزه نیازسنجی فناورانه و تولید دانش‌بنیان استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: فرآیند تامین و داخلی‌سازی نیازهای صنعت باید تسریع یابد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا؛ محمدمهدی فداکار در جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان کرمان گفت: قانون جهش دانش بنیان زیرساختی مترقی برای استان معدنی کرمان و ظرفیتی فوق‌العاده و فرصتی بی‌نظیر برای ما است که نباید به راحتی این فرصت را از دست دهیم.

وی بیان کرد: صنعت کار خود را انجام می‌دهد و نمی‌تواند معطل تولید و داخلی‌سازی قطعات باشد و راکد بماند. اگر قطعه‌ای نداشته باشد از داخل کشور یا واردات نیاز خود را تامین می‌کند و ما باید برای رسیدن به صنایع حرکت کنیم.

استاندار کرمان گفت: فرآیند تامین و داخلی‌سازی نیازهای صنعت باید تسریع یابد و طی دو هفته آینده اتصال بین نیاز صنایع و مراکز تولید علم انجام شود.

فداکار تاکید کرد: نیروی انسانی را آموزش دهید و پای کار بیاورید تا کاری در تامین نیازهای فناورانه استان انجام شود که ظرفیت مناسبی برای توسعه است.

استاندار کرمان لزوم ورود جدی‌تر به حوزه نیازسنجی فناورانه و تولید دانش‌بنیان استان را مورد اشاره‌ قرار داد و گفت: ساز و کارها برای فعالیت نخبگان در استان باید ایجاد شود، بسیاری از کارکنان شرکت‌های نرم‌افزاری کرمانی هستند، اما این شرکت‌ها در استان نیستند.

وی بر لزوم تشکیل منظم و مستمر این شورا تاکید کرد و در ادامه افزود: صنایع برای این حوزه اعتبار خوبی دارند، لذا مراکز تولید علم و دانشگاهی باید از این ظرفیت استفاده کرده و در حوزه‌های قطعه‌سازی و سایر فعالیت‌ها با شرکت‌ها مشارکت داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا