ظاهر پورمجاهد: هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به استان همدان ابلاغ شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند ب تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال دستگاه های حمایتی در سال ۱۴۰۱ به این استان اختصاص یافت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «ظاهر پورمجاهد» روز پنجشنبه در دومین جلسه گروه کاری اشتغال استان همدان، اعطای تسهیلات قرض الحسنه بند ب تبصره ۱۶ با نرخ سود چهار درصد را در راستای حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برشمرد.

وی اظهار داشت: این تسهیلات به دستگاه های حمایتی استان همدان مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بسیج سازندگی ابلاغ شده که با ارائه طرح های خود بتوانند جذب حداکثری تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهند.

پورمجاهد، موضوع اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین برنامه های اقتصادی در دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: دیگر دستگاه های دولتی نیز در صورت اعلام طرح های اشتغالزایی مناسب و تایید آن برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی و سهمیه شهرستانی نیز اعلام می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه باید در مسیر تولید و اشتغال هزینه شود، از بانک های عامل خواست با نهادهای حمایتی همکاری مشترک و تنگاتنگی داشته باشند به طوری که اعطای تسهیلات به خانواده های زیر پوشش این نهادها به سهولت انجام شود.

پورمجاهد با اشاره به اینکه ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ به مرحله عقد قرارداد و پرداخت رسیده و تا پایان شهریور فرصت جذب دارد افزود: این اعتبار برای سال ۱۴۰۱ حداقل هزار میلیارد تومان (بیشتر از سال گذشته) ابلاغ شده که برای معرفی طرح ها باید آمادگی پیدا کنیم و به دلیل عدم جذب کامل اعتبارات سال ۱۴۰۰ هنوز به سیستم بانکی اعلام نشده است.

وی با تاکید بر تسهیل و تسریع در پرداخت و ضمانت های بانکی در طرح های خوداشتغالی خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی برای متقاضیان در سال جاری با نرخ سود چهاردرصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی با توزیع در شهرستان ها و معرفی طرح ها به بانک عامل معرفی شده و پرداخت می‌ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه افتتاح خانه‌های خلاق در راستای گسترش کارآفرینی توسط بخش خصوصی تاسیس و توسعه داده می شود اظهار داشت: ابلاغ اعتبارات و تسهیلات عمرانی در رایزنی با رییس پارک علم و فناوری استان همدان و نیز با هم افزایی فرمانداران برخی از شهرستان ها مقرر شده است.

پورمجاهد با بیان اینکه در خصوص اشتغال روستایی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان منابع و اعتبارات از بازپرداخت اقساط وام های پرداخت شده موجود است تصریح کرد: این اعتبارات با اولویت شهرستان های محروم برای طرح های تعیین و تایید شده هدایت و جذب شود که منتظر ابلاغ به بانک مرکزی و دریافت در چهار بانک عامل هستیم.

وی تاکید کرد: همکاری و مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه به‌صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد چراکه این نوع تسهیلات فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال‌زایی و رشد تولید در بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شود و باید بخش خصوصی از این شرایط بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا