اصغر کشتکار: توسعه آموزش‌های مهارتی، اولویت اصلی دانشگاه علمی کاربردی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: توانمندسازی جوانان با توسعه آموزش‌های مهارتی و تمرکز بر کارآفرینی، مهمترین اولویت این دانشگاه است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، اصغر کشتکار روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، هدف از تأسیس این دانشگاه را تقویت کارآفرینی و ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی به اشتغال پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین وجه تمایز آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ با سایر دانشگاه‌ها مهارت آموزی دانشجویان است و فارغ التحصیلان این دانشگاه نیاز به آموزش بدو خدمت ندارند و از لحظه ورود به محیط کار، توانایی انجام کار را خواهند داشت.

کشتکار با تاکید بر اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی به مدرک گرایی اعتقادی نداریم، تصریح کرد: همچنین در این دانشگاه به آموزش‌ها به صورت توسعه کیفی، هدفمند، پایدار، داخلی و بین‌المللی توجه شده و پیشرفت، ارتقا و ایجاد مشاغل دانش‌بنیان و مهارت محور مدنظر است.

این مسوول با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش‌های مهارتی ۳۰ درصد از آموزش عالی کشور را شامل می شد، گفت: متاسفانه طی این سال‌ها تنها ۹ درصد این هدف محقق شده است.

کشتکار اضافه کرد: ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه‌ای است که می‌تواند از طریق ارائه آموزش‌های عالی شغل محور، برای ایجاد اشتغال مولد و کمک به رفع معضل بیکاری در زیست بوم اشتغال کشور نقش آفرینی کند.

وی گفت: این دانشگاه به دنبال انجام وظیفه ذاتی خود یعنی ارائه آموزش‌های مهارتی است که مهارت، سطوح مختلفی دارد و دستگاه‌های مختلفی، متولی مهارت آموزی در کشور هستند که از جمله آنها می‌توان به هنرستان‌ها، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

 قائم مقام رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور از افزایش رشته‌های جدید در این دانشگاه برای رفع نیاز فعلی جامعه خبر داد و گفت: امسال ۱۲۵ رشته جدید به تعداد رشته‌های این دانشگاه افزوده شده که سال آینده این تعداد به ۳۰۰ رشته خواهد رسید.

کشتکار خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۴۹ درصد از داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها که امکان انتخاب رشته داشتند، انتخاب رشته نکرده‌اند، چون این رشته‌ها جوابگوی آینده شغلی آنها نبوده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش مهارتی باید در حوزه اشتغال و فناوری نقش آفرینی داشته باشد و از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شود.

در ادامه این مراسم از زحمات علی فتح طاهری رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین تقدیر و محمد دوسرائیان مقدم به عنوان رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین معرفی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا