درباره توسعه واحدهای کارگاهی با اولویت واگذاری به دانش‌بنیان‌ها در نواحی صنعتی خراسان رضوی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: اولویت واگذاری واحدهای کارگاهی و اراضی در شهرک‌های صنعتی استان با واحدهای دانش‌بنیان است و اراضی بدون مزایده به این شرکت‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، جعفر فرشچی طوسی در حاشیه نشست با نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر همین اساس از سال گذشته تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان به ۱۴ شرکت دانش‌بنیان بدون مزایده زمین واگذار شده است.

وی افزود: هم‌اینک ۳۰۱ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راه‌اندازی شده و یا در حال ساخت است که از این تعداد ۲۸۴ واحد به بهره‌برداری رسیده و مقرر است تا پایان سال ۲۳۰ واحد کارگاهی دیگر با اولویت واگذاری به دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود.  

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به مطلوب بودن شاخص‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزود: ۹۹ درصد از شاخص‌های ما بالاتر از میانگین کشوری است. در این شرکت ۲ هدف اصلی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی دنبال می‌شود. امسال ایجاد ناحیه صنعتی گرماب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

فرشچی خاطرنشان کرد: پیگیری افزایش سهم اعتبارات عمرانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، واگذاری اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به واحدهای دانش‌بنیان و توسعه واحدهای همجوار از دیگر اقدامات مهم این شرکت در دولت سیزدهم است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: در این دولت عملیات اجرایی ناحیه صنعتی خواف، ناحیه صنعتی مه‌ولات و ناحیه صنعتی زاوه که مورد نیاز مناطق محروم استان بود، سرانجام بعد از ۱۲ سال آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، فرشچی اضافه کرد: راه‌اندازی سه شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک تخصصی پوشاک، کیف و کفش، شهرک تخصصی گوهرسنگ‌ها و سنگ‌های تزئینی و ناحیه صنعتی گناباد ۲ در دستور کار این شرکت قرار گرفته و مشکلات ۱۱ شهرک صنعتی غیر دولتی دیگر نیز در حال پیگیری است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا