علی زند وکیلی: ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کشور ایجاد شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کشور ایجاد شده است که باید با ارایه خدمات تخصصی در این عرصه نقش آفرینی کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی زندوکیلی شامگاه پنجشنبه در نشستی با فعالان مرکز مشاوره و کارآفرینی و شتابنده های استان خراسان رضوی در مشهد افزود: متولی مرکز مشاوره و کارآفرینی می تواند شخصیت حقیقی هم باشد و افراد می توانند مجوز خود را براساس شیوه نامه های مربوطه دریافت کنند.

وی بیان کرد: دولت درصدد است تا امید را در جامعه افزایش دهد و نمی خواهد در امور مردم دخالت کند، بلکه وظیفه اش گره گشایی است تا امید و اعتماد مردم را به عنوان سرمایه اصلی نظام ارتقا دهد، لذا هرگونه اقدام در این حیطه و گسترش کارآفرینی به افزایش امنیت و آگاه‌سازی افراد جامعه کمک می‌کند.

این مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین و اساسی‌ترین وظیفه مراکز مشاوره حفظ بقاء، تقویت و بهسازی مراکز اشتغال است، سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغالزایی ایجاد کرده، بر این اساس که افراد جویای کار می توانند با ثبت نام در سامانه؛ درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب و یا همان درخواست استخدامی اعلام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به رویکرد وزارتخانه در دولت سیزدهم، توسعه مراکز مشاوره کارآفرینی از طریق تسهیل صدور مجوزها در دستور کار قرار گرفت که در این راستا مجوز مرکز مشاوره کارآفرینی در صورت تکمیل بودن مدارک آنها ظرف سه روز صادر می شود.

محمدامین بابایی افزود: هم اینک ۸۲ مرکز مشاوره کارآفرینی و کسب و کار فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ مرکز شتاب دهنده هستند و ۳۰ مرکز مجوز ارایه خدمات در فضای کار اشتراکی را از اداره کار دریافت کرده اند.

تاسیس باشگاه کارآفرینان نوجوان در کشور

مدیرکل توسعه، کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی امروز در نشستی دیگر با اعضای کانون کارآفرینی استان خراسان رضوی گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان از اقدامات ابتکاری این دولت با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش است که نسل آینده کارآفرینان نوآور کشور را تربیت می کند.

زندوکیلی افزود: اشتغال آفرینی مسأله‌ ای است که در رابطه مستقیم با تولید و کارآفرینی تعریف می‌شود، این مهم به عنوان یک نیاز اصلی در فعالیت‌های کنونی اقتصاد ایران مطرح است، اهمیت مقوله تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین زمانی بیشتر می شود که به مفهوم تاب‌آوری اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برای مقابله با مشکلات توجه شود.

وی اظهار داشت: مفهوم دانش بنیان یا دانش پایه به‌ عنوان یک استوانه مهم در بحث نوآوری و فناوری مطرح است که دو بازوی اصلی کارآفرینی بوده و نقشی اساسی در این حوزه ایفا می کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید براینکه چرخ‌ های توسعه اقتصادی هر کشور با توسعه کار آفرینی به حرکت در می آید، گفت: کارآفرینان امروز با نوآوری و تلاش به نیروی محرکه و موتور توسعه اقتصادی تبدیل شده است.

بابائی افزود: کلید موفقیت کارآفرینی، یافتن روش های خلاقانه است که با به کارگیری فناوری های روز و خلق خدمات و کالاهای جدید به همراه اعمال سرعت و دقت در راستای تصمیم گیری و اجرای خواسته های مصرف کنندگان گام برمی دارد.

وی اظهار داشت: کارآفرینان با مدیریت، نوآوری، ایجاد شغل، رقابت، بهره وری و ایجاد صنایع و کسب و کارهای جدید سهم مهمی در رشد اقتصادی کشور دارند، حرکت در مسیر کارآفرینی با تکیه بر تجربه قوی تر از قبل ادامه خواهد داشت لذا توجه به توسعه، ترویج و آموزش کارآفرینی در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

کارخانه نوآوری پایلوت توسعه فناورانه در شهر مشهد است

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در بازدید از کارخانه نوآوری مشهد آن را مصداق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” دانست و گفت: این کارخانه نمونه عینی توسعه فناورانه در شهر مشهد است.

زندوکیلی درخصوص راه‌اندازی کارخانه نوآوری و مستقر کردن شرکت‌های فناورانه و استارتاپ ها در آنها گفت: همه شرکت ها مصداق واقعی شرکتهای فناورانه و هر کدام از آنها با اقدامات موثر و دورنمای بسیار خوب درحال فعالیت هستند، امروز مواردی را در این کارخانه دیدم که پیشتر در جاهای مختلف مشاهده نکرده بودم؛ لذا بسیار امیدوار شدم و توانستم با بسیاری از فعالان این حوزه گفت‌ وگو کنم.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات شرکت‌های مستقر و نوپا در کارخانه برای تجاری سازی، معرفی و برطرف شدن مشکلات این شرکت‌ها، دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آمادگی دارد تا در کنار شرکت‌ها قرار گرفته، حرفهایشان را بشنود و در حد توان برای برطرف شدن مشکلات تلاش کند.

زند وکیلی افزود: اگر تعداد شرکت‌هایی که در کارخانه نوآوری مستقر هستند در حوزه اشتغال و اقتصاد به درستی حمایت شوند، گامی بسیار موثر برداشته شده و می‌توان امیدوار بود تا پایان سال شاهد حضور تعداد بیشتری از آنها باشیم تا ارتباطات مورد نیاز در سطوح اجرایی و فناوری برقرار شود.

به گزارش ایرنا، در سفر یکروزه مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشهد، وی از برخی مجموعه های کارآفرینی مانند هلدینگ دانش بنیان گرین وب، کافه کارآفرینی لوتوس، شرکت تعاونی عسل کوهدشت و شرکت کسب و کار رضوی دیدن کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا