شهرک‌های انرژی سبز و بین المللی دانش‌بنیان در آبیک احداث خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از احداث شهرک انرژی سبز و شهرک بین المللی دانش‌بنیان در شهرستان آبیک خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، لطف الله سیاهکلی مرادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان آبیک که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به وضعیت و مسائل زیست محیطی این شهرستان اظهار کرد: احداث شهرک بین المللی دانش‌بنیان و فناوری نوین در شهرستان آبیک در سفر رئیس جمهور مصوب شده که در قالب پارک پژوهشی_گردشگری ره آورد خوبی برای این شهرستان به همراه خواهد داشت که باید اجرایی شود. 

وی افزود: برای ادامه اجرای چهار بانده کردن جاده آبیک به محمدیه از محل سفر رییس جمهور 100 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده که 15 درصد تخصیص آن جذب شده است. 

 نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آسفالت 12 کیلومتر از جاده قشلاق به کمال آباد در دستور کار قرار دارد که 6 کیلومتر آن تا فصل سرما اجرایی و 6 کیلومتر مابقی هم در سال آینده اجرایی می شود گرچه تعریض این جاده بر عهده راه و شهرسازی است. 

سیاهکلی مرادی رفع آلودگی هوای شهرستان آبیک را نیازمند عزم و اراده قوی مسئولان استان و سازمان حفاظت از محیط زیست ذکر و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیتها و علوم دانش‌بنیان و فناورانه می تواند برای کاهش آلودگی هوای این شهرستان نقش بسزایی ایفا کند و موثر باشد. 

وی اذعان کرد: در خصوص کارخانه سیمان هم مقرر شده نشستی با نماینده مردم ساوجبلاغ در این کارخانه برگزار کنیم و در خصوص واگذاری پایش و نظارت کارخانه به استان قزوین و مسائل دیگر بحث و تبادل نظر خواهد شد. 

این نماینده مجلس با اشاره به کلید خوردن شهرک انرژی سبز در دشت الله آباد و کلنگ زنی آن به زودی افزود: بیابان زدایی دشت الله آباد نیازمند عزم و اقدام جدی تری از سوی مسئولان است و طرح های جامع باید پیش بینی شود که برای انتقال پساب تصفیه خانه های شهرک های صنعتی و تبدیل دشت به منطقه گردشگری لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به روند پیگیری اجرای خط انتقال آب آبیک در دو سال اخیر پرداخت و ادامه داد: با پیگیری مسئولان سابق و فعلی استان و شهرستان و پای کار بودن وزیر نیرو، اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت و پروژه به اتمام رسید و آب گوارا به سفره های مردم رسید. 

سیاهکلی مرادی بیان کرد: در شرایط برابر، نیروهای بومی باید در ادارات شهرستان مدیریت داشته باشند که نسبی است و وجود نیروی غیربومی هم ضروری است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا