اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای فناور کشاورزی در خراسان‌شمالی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناروی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰میلیارد ریال تسهیلات سفر رییس جمهور به واحدهای فناور در حوزه کشاورزی اختصاص یافت که پرداخت سریع تسهیلات به این واحدها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه اینکه خراسان شمالی جزو های استان فعال در حوزه کشاورزی است، بنابراین شرکت‌های دانش بنیانی که در امر کشاورزی فعالیت می کنند در اولویت همکاری قرار دارند.

وی افزود: گرچه سایر شرکت دانش بنیان نیز در حوزه آی تی و صنعت مورد حمایت قرار می گیرند اما این اعتبار با توجه به نیازسنجی های استان در نظر گرفته شده است.

قربانی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های پیش روی این مجموعه است، گفت: ارتقای سطح پارک علم و فناوری استان از سطح سه به بالاتر و افزایش ۱۵ هکتار زمین دیگر به اراضی این پارک از برنامه های در دستور کار این نهاد است.

 وی با بیان اینکه مسوولان برای تامین اراضی پارک های علم و فناوری در شهرستان ها همکاری کنند، افزود: به لحاظ فضای فیزیکی در شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان مشکلی وجود ندارد ولی مسوولان برای واگذاری زمین در شهرستان های گرمه، رازوجرگلان و جاجرم باید کمک حال پارک علم و فناوری باشند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان پارک ها مجاز هستند تا املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان واگذار کنند.

قربانی با اشاره به حمایت از شرکت های تعاونی دانش بنیان، بیان کرد: در صورتی که شرکتی تعاونی در زمینه فناوری، کشاورزی و صنایع دستی فعالیت و برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کند از حمایت پارک علم و فناوری برخوردار می شود که «آراد لیان» با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰۰ نفر از جمله این شرکت ها محسوب می شود.

کلنگ احداث مجتمع نمایشگاه و تحقیقات و فناروی “گلچین فوم” در محل پارک علم و فناوری خراسان شمالی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع بر زمین زده شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و بیش از ۳۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا