دکتر محمد حاتمی: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با مواضع قاطع و جسورانه تمام تلاش خود را جهت جایگاه و اعتبار پروانه سازمان کرده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دکتر حاتمی: حضرت آیت‌الله اعرافی (ریاست حوزه علمیه) از موضوع طرح اطلاعی نداشتند. بلکه توسط نمایندگان مجلس طراحی و ارائه شده است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، دکتر محمد حاتمی در یادداشتی نوشت: به اطلاع اعضاء جامعه روان‌شناسی و مشاوره می‌رساند؛ چندی قبل اطلاع یافتیم ۶۹ نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی طرحی تحت عنوان “صلاحیت اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی” به‌صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد به مجلس ارائه داده است که این طرح با اضافه شدن یک تبصره ذیل ماده ۱ قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا.ا محقق گردد که موضوع به مرکز پژوهش‌های مجلس جهت بررسی احاله شده است، مرکز پژوهش‌های مجلس برای دریافت نظرات کارشناسی طرح را در اختیار بسیاری از ارگان‌ها، نهادها و اشخاص صاحب نظر قرار داده است.

سازمان به محض اطلاع از مفاد این طرح رایزنی خود را برای از دستور خارج کردن این موضوع شروع کرد. با نمایندگان مجلس، مسئولان و اشخاصی که این طرح جهت اظهارنظر به آن‌ها داده شده بود جلسه و اشکالات طرح در میان گذاشته شد. یکی از اهداف ملاقات روز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ با حضرت آیت‌الله اعرافی ریاست محترم حوزه علمیه در راستای مخالفت با طرح ارائه شده به مجلس شورای اسلامی همین موضوع بوده است.

جهت اطلاع اکنون بیش از صد نفر از روحانیون تحصیلات روان‌شناسی و مشاوره در سطح ارشد و دکتری دارند و عضو سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره هستند و تعدادی از آنان پروانه دارند. همکاری همه‌جانبه‌ای با یکدیگر داریم و همیشه در ۱۸سال گذشته سازمان آماده تعامل و همکاری با حوزه بوده است. اما تاکنون تمام ضوابط سازمان شامل فارغ‌التحصیلان رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره حوزوی شده است.

به‌طور کلی سازمان از ضوابط خود در ارتباط با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و قوه قضاییه عدول نخواهد کرد و کسانی هم که غیرمرتبط هستند مانند بقیه متقاضیان باید یک مقطع دیگر دریافت نمایند یا در آزمون علمی-حرفه‌ای اگر در سازمان برگزار کرد، شرکت نمایند و توضیح دادیم اگر گاهی انتقاداتی در ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره می‌شود، مرتبط با اعضاء سازمان نیست بلکه کسانی هستند که عضو سازمان یا پروانه ندارند و نمونه آن روان‌شناس‌نماها می‌باشند که ما اعلام عمومی کردیم.


بیشتر بخوانید:


خبری که روز گذشته منتشر گردید و موجب حساسیت شد، منبع آن مرتبط با سازمان نبود بلکه تقطیع شده اخبار حوزه بدون این‌که اصل مطلب بیان شود… به‌دنبال وارونه جلوه دادن تلاش‌های سازمان برای متوقف کردن آن طرح مونتاژ شده بود، در گذشته هم چنین طرح‌های وجود داشته است که با اقدامات موثر و تعاملی از دستور خارج کردیم. اکنون هم در تلاشیم این طرح غیرکارشناسی تفرقه افکنانه را از دستور کار پژوهش‌های مجلس یا کمیسون مرتبط خارج نماییم.

از تمام کسانی که خصوصا در استان‌ها با نمایندگان محترم مجلس در ارتباط هستند، تقاضا دارم مشکلات این طرح از جمله دوگانگی صدور مجوز در یک کشور، نداشتن ساختار لازم حوزه جهت نظارت، غیرتخصصی شدن خدمات مشاوره‌ای، مغایرت با فرمان حضرت امام خمینی(ره) موضوع پیوند حوزه و دانشگاه و طرح مسایل اختلاف‌انگیز را با نمایندگان محترم مجلس در میان بگذارید. در شرایط کنونی تمام روان‌شناسان و مشاوران ما مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی ارایه خدمات می‌دهند اصلا ضرورتی به بیان این طرح نیست.

جهت استحضار برای پیگیری موضوع کمیته‌ای را در سازمان جهت رایزنی با نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر مسئولان تشکیل داده‌ایم که ان‌شاء‌الله طرح از دستورکار خارج شود.

همگان در سه سال گذشته ملاحظه نموده‌اند، سازمان با مواضع قاطع و جسورانه تمام تلاش خود را جهت جایگاه و اعتبار پروانه سازمان کرده است و خوشبختانه تاکنون دستاوردهای خوب و حتی تاریخی به‌دست آورده است. البته توجه داشته باشید در این راه ضرورت دارد از روش‌های هوشمندانه مختلف جهت احقاق حقوق صنف دفاع گردد و در آینده برنامه‌های تحولی بیشتری سازمان جهت ارتقاء جایگاه سازمان در دستور کار دارد. از توجه و حمایت همه شما عزیزان سپاسگزارم.

برای مطالعه اخبار مربوط به سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا