حبیب ابراهیم پور: بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل پرداخت می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف رونق تولید و اشتغال پرداخت می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، حبیب ابراهیم پور اظهار کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات فرصت اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در استان فراهم می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل با بیان اینکه ۵۰ محصول دانش‌بنیان در این استان در مرحله تولید، فروش و تجاری‌سازی قرار گرفته است افزود: ۳۵ شرکت دانش بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان فعال است که در اشتغال و کسب و کارهای نوین سهیم هستند.

وی اظهار کرد: سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان مشخص شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۰ اشتغال در پارک ایجاد شده و در سال جاری هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف پارک اشتغال می‌یابند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل درباره راه اندازی مرکزنوآوری گیاهان دارویی و صنعت زنبور در اردبیل افزود: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل معاونت رئیس جمهور برای راه اندازی این مرکز تامین وهزینه شده است.

ابراهیم پور گفت: همچنین بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل جهش تولید برای راه‌اندازی آزمایشگاه گیاهان دارویی و صنایع غذایی استان تامین شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه اندازی پنج شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد و گفت:  از اول سال جاری تا کنون پنج شرکت دانش‌بنیان به مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان افزوده شده است.

وی درباره امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اعتبار لازم برای راه اندازی پردیس از سوی وزارت علوم تحقیقات فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و کشت و صنعت مغان تامین می‌شود.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا