موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان عضو کارخانه نوآوری در راه‌اندازی پلتفرم مدیریت سرمایه انسانی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در کارخانه نوآوری آزادی موفق به طراحی و راه‌اندازی پلتفرم «تست و تایپ» شده است که می تواند گام مهمی در مدیریت سرمایه انسانی بردارد.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، «تست و تایپ» یک بستر برخط برای ارائه ابزارها و راهکارهای مدیریت منابع انسانی و توسعه فردی است. در واقع تست و تایپ با رویکرد بین رشته‌ای رفتار سازمانی و روانشناسی صنعتی و سازمانی، ابزار و راهکارهای آنلاین خود را در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

سوده دشتی بنیانگذار شرکت دانش‌بنیان توسعه تعالی نوتریکا با اشاره به فعالیت تارنمای «تست و تایپ» گفت: این پلتفرم به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا آگاهانه تر با وقایع سازمانی روبرو شوند. هم چنین با ابزارهای «تست و تایپ» افراد ویژگی‌های شخصیتی، رفتاری و استعداد خود را به صورت دقیق کشف می‌کنند و زمینه برای تصمیم‌گیری آگاهانه فراهم می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر در تارنمای «تست و تایپ» براساس شایستگی‌های رفتاری و شخصیتی مورد نیاز، شغل‌های مختلف معرفی و از طرفی شایستگی‌هایی که هر فرد از طریق تست‌های شخصیت شناسی و روانشناسی استاندارد، ارزیابی می شود. همچنین پنل ارزیابی سازمانی و گروهی نیز طراحی شده است.
دشتی ادامه داد: شرکت توسعه تعالی نوتریکا از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است و با برند «تست و تایپ» در حوزه منابع انسانی به فعالیت پرداخته است.
وی افزود: «تست و تایپ» برای سازمان‌ها فقط تیپ شخصیتی و رفتاری کارکنان را تعیین نمی کند، بلکه در «تست و تایپ» امکان تنظیم مدل شایستگی وجود دارد. به این معنی که شایستگی‌های مورد نیاز کار مورد نظر، قابل تعیین به صورت کمی (اعداد بین 1 تا 5) می‌باشد. شایستگی‌هایی نظیر مدیریت بحران ، توانایی مدیریتی ، نظم و … (در حدود 150 شایستگی با تعاریف استاندارد) و کارجو آزمون های مربوط به آن شایستگی‌ها را انجام می‌دهد و پنل ارزیابی سازمانی و گروهی درصد تطابق را گزارش می‌دهد.
دشتی درباره مخاطبان «تست و تایپ» نیز گفت: در بعد خودشناسی و توسعه فردی ، از رده سنی 12 تا 17 سال و 18 سال به بالا می‌توانند از آزمون‌های روانشناسی با رویکرد شغل و آینده تحصیلی استفاده کنند. هم چنین سازمان‌ها و تیم‌ها می‌توانند برای استخدام و تیم سازی به منظور انتخاب آگاهانه و انتخاب بهترین ها، از پنل ارزیابی سازمانی و گروهی استفاده کنند.
بنیانگذار شرکت نوتریکا درباره محصول این شرکت دانش‌بنیان گفت: سایت «تست و تایپ» از دو سال قبل به عنوان سایت دانش بینان معرفی شده است و خروجی تارنمای تست و تایپ نوعی محصول آی تی محور دانش‌بنیان است که مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است، شرکت نوتریکا از سال ۱۳۹۸ در کارخانه نوآوری آزادی مستقر است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا