علی رسولیان: ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش‌بنیان در ۷ شهرک فناوری کشور ساخته می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر صمت از ساخت ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش‌بنیان در ۷ شهرک فناوری کشور با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، علی رسولیان در مورد وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: با همکاری معاونت علمی و فناوری ۲۶۱ واحد کارگاهی دانش بنیان با متوسط متراژ ۲۵۰ مترمربع و سرمایه گذاری ۵ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال در ۷ شهرک فناوری کشور ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: البته برای مشارکت در ساخت واحدهای کارگاهی عمومی و دانش‌بنیان، چارچوب مناسبی ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن ظرفیت‌سنجی لازم از نظر متقاضیان، شناسایی شهرک‌های صنعتی دارای توجیه فنی و اقتصادی و تقاضا محور مدنظر قرار می‌گیرد.

رسولیان با بیان اینکه اکنون نزدیک به ۶۰۰ واحد دانش‌بنیان تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند، افزود: در شهرک‌هایی که زمین برای واگذاری به متقاضیان کم است، مزایده برگزار می‌شود، اما این فرآیند برای شرکت‌های دانش‌بنیان حذف شده و آنان بدون مزایده می‌توانند زمین مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: میزان پیش پرداخت حق بهره‌برداری نیز از ۱۰ درصد و در برخی مناطق محروم از پنج درصد بیشتر نیست و مدت زمان بازپرداخت نیز ۴۸ ماهه خواهد بود.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا