تخصیص بیش از ۷۰ میلیارد تومان به دهکده دانش‌بنیان گیلان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

باستی با بیان اینکه دهکده دانش‌بنیان گیلان بزرگترین پروژه ای است که در دست اجراست گفت: ۷۸ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری از طریق وزارت علوم و استانداری به این پروژه اختصاص یافته است.‌

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری شبستان، «علی باستی» روز ( پنج شنبه، ۶ مرداد ) در حاشیه بازدید چندتن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان و برخی مدیران اجرایی دستگاه‌های استان از دهکده دانش‌بنیان گیلان اظهار کرد: توجه به دانش های نوین فناورانه یکی از راهکارهای برون رفت از بیکار است.


رییس پارک علم و فناروی گیلان با بیان اینکه دهکده دانش‌بنیان گیلان، اقدامی عملی برای تحقق شعار سال است گفت: با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان، این طرح با شتاب بیشتری انجام شد و اکنون تسریع در روند تکمیل فاز اول این پروژه، همت و همکاری مضاعف مجلس و دولت در حمایت از توسعه مبتنی بر دانش در استان را می طلبد که حضور نمایندگان مجلس در استان و مدیران دستگاه های اجرایی استان این امر را محقق می بخشد.


وی اذعان کرد: در سفر رییس جمهور به گیلان در بهمن ماه سال گذشته ١٨ میلیارد تومان به دهکده دانش بنیان استان در مصوب شد که در اولویت بودجه سال جاری قرار گرفته است.


باستی ادامه داد: طرح جامع توسعه زیست بوم فناوری و دانش‌بنیان در منطقه ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان در حال اجرا است.



باستی تصریح کرد: از ابتدای امسال مبلغ ۶۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات در اختیار استاندار در سفر رئیس جمهوری برای راه اندازی دهکده دانش بنیان استان اختصاص یافته است.


رییس پارک علم و فناروی گیلان خاطر نشان کرد:٧٠ شرکت دانش‌بنیان در استان گیلان مستقر هستند، بخشی از این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری و تعدادی دیگر در نواحی صنعتی و منطقه آزاد انزلی فعالیت دارند.



وی اظهار داشت: همچنین ۳۵۰ هسته، واحد و شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان گیلان استقرار دارند که یک هزار و ۸۰۰ نیروی تحصیل کرده در آن مشغول فعالیت هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری شبستان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا