محمدعلی زلفی‌گل: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه زنجان پتانسیل رشد خوبی دارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بازدید روز دوشنبه از تعدادی شرکت دانش‌بنیان دانشگاه زنجان، مشخص شد که این شرکت‌ها پتانسیل رشد خوبی دارند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل ظهر روز (۲۰ تیرماه) در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه زنجان، از نزدیک با مسئولان و مدیران تعدادی از این شرکت‌ها دیدار کرد و برخی از مشکلات واحدهای دانش‌بنیان در این بازدید عنوان شد.

در این بازدید تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف از جمله گوهرشناسی، گردشگری استان زنجان، کیت‌های تشخیصی تعیین ژنوم، برنامه‌نویسی پرتال معرفی استان زنجان، دستگاه‌های ارتعاش سنج تجهیزات صنعتی و عیب‌یابی و … به ارائه آخرین اقدامات و فعالیت‌های خود پرداختند.

با توجه به صحبت‌های نمایندگان این شرکت‌ها مشکل عمده در این زمینه نبود حمایت کافی از تولید دانش‌بنیان داخلی است، به طوری که بیشتر محصولات وارداتی، نمونه ساخت داخل و دانش‌بنیان با هزینه کمتر و کیفیت مطلوب وجود دارد اما به دلیل نبود حمایت و پشتیبانی مالی، این شرکت‌ها قادر به توسعه نیستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: در بازدید امروز مشخص شد که بخش دانش‌بنیان حوزه‌ای بسیار وسیع و بدون محدودیت است و جوانان مستعد در زمینه‌های مختلف و دلخواه خود می‌توانند به فعالیت بپردازند و محصول مورد نیاز بازار و کشور را تامین کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا