حبیب ابراهیم پور: زمین ارزان‌قیمت به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان اردبیل واگذار می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: زمین ارزان‌قیمت با هدف توسعه کسب و کار های نوین به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این استان واگذار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، حبیب ابراهیم پور اظهار کرد: پارک علم و فناوری در نظر دارد در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین تعداد محدودی از قطعات اراضی سایت مرکزی را بصورت اجاره بلندمدت به شرکت‌های دانش بنیان واگذار کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ و پیشرفته، پژوهشکده‌های حوزه تکنولوژی، آزمایشگاه‌های مرجع مطابق با نیاز استان و پارک، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه گذاران بخش خصوصی، صندوق‌های پژوهش و فناوری و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در اولویت این واگذاری هستند.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه ۳۵ شرکت دانش بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان فعال است، افزود: سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان مشخص شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۰ اشتغال در پارک ایجاد شده و در سال جاری هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف پارک اشتغال می‌یابند.

کارخانه نوآوری اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

وی با اشاره به احداث کارخانه نوآوری در اردبیل افزود: این کارخانه در مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک الهیه اردبیل در دست احداث است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل افزود: این کارخانه با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تاسیس شده و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فرآوری چرم به فعالیت می‌پردازد.

ابراهیم پور اضافه کرد: راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل‌کردگان را فراهم کرده و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده می‌شود.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا