علیرضا قاسمی‌فرزاد: ۴ هزار شغل توسط کمیته امداد در استان همدان ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار همدان گفت: در سال جاری، تعهد استانی برای ایجاد اشتغال در استان همدان برابر ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل است که از این میزان، ۴ هزار شغل سهم کمیته‌امداد امام خمینی (ره) است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر پنجشنبه در جشن خودکفایی و تجلیل از یاوران اشتغال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای کمک و کمک‌رسانی به محرومین و مستضعفان شکل گرفت.

وی ادامه داد: کمیته امداد توانست با حضور انسان‌های شریف، خدوم و فکور، مسیر صرفاً کمک‌رسانی را به مسیر خوداتکایی تغییر جهت دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه طی حوادث مختلف سیاسی و اجتماعی مشکلات زیادی در این چند دهه پشت سرگذاشته‌ایم، و اگر نهادهای حمایتی نبودند دچار چالش‌های بزرگی می‌شدیم؛ اضافه کرد: اعمال تحریم‌ها و فشارهای آن و فاصله‌هایی که بین طبقات ایجاد کرد، می‌توانست به تنش‌های اجتماعی منجر شود؛ اما وجود نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی ره، مانع از ایجاد این فاصله‌ها و شکاف‌های جامعه شده است.

این مسئول با بیان این تمام تلاش دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک برای این است که کشور را از مدار رشد، توسعه و پیشرفت بازدارند، اظهار کرد: دشمنان این نظام در طی یک‌دهه اخیر، سنگین‌ترین و پیچیده‌ترین تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند، که در خلال سو مدیریت‌های چند سال اخیر، فشار این تحریم‌ها تشدید شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانسته به داد اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر در ایران برسد؛ یادآور شد: نقش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی در ایام کرونا که بسیاری از مشاغل دچار آسیب شدند، مؤثر و بی‌بدیل بود.

وی ادامه داد: فرهنگ خودکفایی و خوداتکایی در همه دستگاه‌های مدیریتی، تسری پیدا کند، به ویژه دستگاه‌هایی که متولی و مسئول ایجاد اشتغال و تولید هستند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تفکر بسیجی و انقلابی کمیته امداد، باید در همه ارکان نظام در سطح کشور و استان شکل گیرد تا بتوان بیکاری و فقر را ریشه‌کن کرد؛ خاطرنشان کرد: در کمیته امداد هستند کسانی که با کمترین امکانات و توان، با مهارت آموزی و همت والا، خوداتکایی و خودکفایی را تجربه کرده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه برخی افراد تحت پوشش، درحال حاضر علاوه بر اینکه به خوداتکایی رسیده‌اند، افراد و یا در مقامی بالاتر، ایتام دیگر را تحت پوشش خود قرار داده و به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: در استان همدان از دیرباز در زمینه خوداتکایی و خودکفایی افراد تحت پوشش اقدامات سودمند و ارزشمندی شکل گرفته است.

وی یادآور شد: در سال جاری، تعهد استانی برای ایجاد اشتغال در استان همدان برابر ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل است که از این میزان، ۴ هزار شغل سهم کمیته‌امداد امام خمینی (ره) است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) چند برابر تعهد ایجاد اشتغال در استان یعنی ۴ هزار شغل را با طرح‌های بدیع و برنامه‌های دقیق در قالب ایجاد ۱۱ هزار شغل هدف‌گذاری کرده، یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هدف‌گزاری دولت مردمی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی، رشد ۷.۵ درصد را شاهد باشیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه به سرعت در حال فراهم‌کردن زیرساخت‌ها، راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن، تأمین آب، برق و گاز هستیم؛ گفت: از مشکلات اساسی استان، تأمین آب شرب است که برای رفع آن، از طریق بین‌حوزه‌ای وارد شده و در حال انجام پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان هستیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا