علی خیرالدین: ۲۲ هزار دانشجو برای شرکت در طرح دستیار فناور درخواست دادند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار دانشجو درخواست شرکت در طرح دستیار فناور را داشته‌اند و ۲۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در کشور نیز برای پذیرش این دانشجویان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۳۱ خردادماه، در آیین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی که در دانشگاه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری به حوزه دانش بنیان تأکید ویژه‌ای داشتند، توجه به این حوزه باید در دستور کار تمام دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها ملزم به ایجاد سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری هستند و در دانشگاه بجنورد نیز باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد ستاد اقتصاد دانش بنیان جزو قانون جهش دانش بنیان است و ضروری است که در خراسان شمالی نیز این ستاد ایجاد شود.

وی با تأکید براینکه به دنبال جذب حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری از طریق صندوق پژوهش هستیم، افزود: از طریق تبصره ۱۸ پیگیر تحقق مطالبات هستیم که این تبصره برای حوزه فناوری فرصتی با ارزش است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود ۱۴۲ واحد فناور در خراسان شمالی، اضافه کرد: ۲۰ درصد واحدهای فناور تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان شده‌اند و در حال حاضر ۳۰ شرکت دانش بنیان در استان فعال است و از این طریق ۳۵۴ شغل ایجاد شده است و باید این تعداد در خراسان شمالی با توجه به پتانسیل خوبی که دارد، افزایش پیدا کند.

خیرالدین با بیان اینکه طرح دستیار فناوری فعال شده است، تصریح کرد: در این طرح دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند به مدت ۶ ماه در پارک‌های علم و فناوری، واحدهای فناور، شرکت‌های دانش بنیان و… مهمان شوند.

وی با اشاره به اینکه در طرح مذکور به دانشجویان مقطع کارشناسی یک میلیون، ارشد دو میلیون و دکتری سه میلیون تومان پرداخت می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ هزار دانشجو درخواست شرکت در این طرح را داشته‌اند و ۲۵۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در کشور نیز برای پذیرش این دانشجویان اعلام آمادگی کرده‌اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا