مزایای محیط کار اشتراکی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ما در این مطلب قصد داریم مزایای استفاده از محیط کار اشتراکی را به شما معرفی کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از کاربوم، یکی از فلسفه های شکل‎ ،گیری و طراحی فضاهای کار اشتراکی، خصوصیات پویای آن‎ها شبیه به افرادی است که از آن استفاده خواهند کرد. این فضاها عملکردها و انعطاف‎ پذیری در اختیار افراد قرار می‎دهند که در یک اداره معمولی مشاهده نخواهید کرد.
فضای کار اشتراکی یک گزینه قابل استفاده برای رشد کسب و کار است. چنین فضایی باعث می‌شود افراد، از مزایای یک کسب و کار متمرکز در یک محل با یک قیمت به مراتب ارزان‎تر به نسبت یک دفتر کار تجاری سنتی (با صرفه ‎جویی در هزینه‌ها تا 25 درصد) بهره ببرند.
یکی از تدابیر مهم در کسب و کار نگه داشتن هزینه‌ها در پایین ترین سطح ممکن است، به ویژه اگر تازه فعالیت تجاری خود را شروع کرده‌اید. اگر به یک دفتر یا مرکز فرماندهی نیاز دارید، اما مقدار پول و انرژی شما برای انجام تمامی وظایف اجرایی لازم برای مدیریت یک اداره کم است، می‎توانید از فضای کار اشتراکی استفاده کنید.

هزینه کم برای شروع فعالیت

فضاهای کار اشتراکی در اختیار کارآفرینان و فریلنسرها فرصتی قرار می‎دهند تا بدون نگرانی در مورد هزینه‌های لازم برای ایجاد یک فضای کار واقعی از یک محیط کاملا مجهز استفاده کنند. با استفاده از یک فضای مشترک، افراد می‎توانند بدون نیاز به محاسبه و تخصیص بودجه به مواردی مانند کرایه، مالیات، تجهیزات لازم و هزینه‌های مختلف دیگر که به دنبال شروع یک کسب و کار می آید، فعالیت خود را شروع کنند.
حتی اگر از نظر مالی توانایی داشته باشید، زمان صرف شده در تامین تجهیزات و مبلمان اداری یا کسب مجوز به قدری زیاد است که بهتر است همان را صرف برپایی کسب و کار خود کنید.
در یک فضای اشتراکی، تمامی امکانات در نظر گرفته می‌شوند و افراد می‌توانند توجه خود را بیشتر معطوف رشد و توسعه کسب و کار خود کنند.

انعطاف پذیری

به دنبال رشد تیم شما، گسترش یک فضای کار اشتراکی فوق العاده آسان است. قراردادهای استفاده از محیط می‎تواند طوری تنظیم شود که مناسب استفاده یک فرد، یک تیم دو نفره یا یک شرکت 5 نفره باشد. بعضی از فضاها یک اتاق کنفرانس برای رویدادها یا گروه هایی با تعداد افراد بیشتر دارند. در بعضی از محیط‎ ها می‌توانید بادجه تلفن، خدمات صندوق پستی و حتی میزهای ایستاده پیدا کنید.

آدرس محل کار در یک ناحیه خوب

از مزایای دیگر فضای کار اشتراکی این است که مشتریان به راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند. اغلب فضاهای کاری اشتراکی در نواحی مهمی از شهر برپا شده اند و دیگر شما مجبور نیستید کیفیت مکان کاری خود را فدای کرایه ماهیانه ارزان‎تر و هزینه‌های مصرف برق، آب و گاز پایین کنید.
زمانی که کسب و کار خود را به یک فضای کار اشتراکی انتقال می‌دهید، در مناطق مهم شهر آدرسی برای محل کار خود به دست می‎آورید و به راحتی به ایستگاه مترو، اتوبوس، باشگاه‎ ورزشی و حتی مراکز خرید دسترسی دارید.

فرصت‎های برقراری ارتباط و آشنایی با افراد مختلف

اجاره یک محیط کاری مشترک باعث می شود اطراف شما را افراد هدفمند و کارآفرینان موفق پر کنند. یعنی هر روز به معنای فرصتی برای برقراری ارتباط با مدیران کسب و کارهای کوچک، متفکران بزرگ، فریلنسرهای حرفه ای و دیگر کارآفرینان است.
عضوی از یک جامعه کار اشتراکی به معنای این است که اطراف فرد را شرکا، مشتریان و مربیان بالقوه‎ در بر می‎گیرد و به او این امکان را می‎دهد تا به آسانی در زمان نیاز به کمک برای پروژه ‎های خاص یا کارهای حساس از نظر زمانی از سایر افراد کمک بگیرد.

افزایش سطح تعادل بین کار و زندگی

زمانی که در فضای کار اشتراکی فعالیت می‎کنید هرگز با پدیده «همیشه کار، تفریح هرگز» روبرو نمی ‎شوید. این فضاها سطح تعادل بین کار و زندگی را افزایش می‎دهند و مکانی را برای افراد فراهم می کنند تا استرس نداشته باشند و در طول روز کاری انرژی خود را دوباره به دست آورند.
جدا از گردهم‎ آیی‎های اجتماعی هفتگی، برای بهبود سطح کیفی سلامت افراد این محیط‎ها فعالیت‎هایی مانند مدیتیشن و کلاس‎های هفتگی یوگا برگزار می‎شود. بعضی از فضاهای کار اشتراکی برای مدیتیشن، عبادت یا حتی فقط استراحت کوتاه مکان اختصاصی در نظر گرفته اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
کاربوم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا