سامانه آنلاین کسب و کار خانگی در کرمان رونمایی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، سامانه با جهاد رونمایی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، مهدی بازمانده در مراسم رونمایی از سامانه با جهاد ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (ع) و گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و به ویژه سپهبد سلیمانی گفت: سامانه با جهاد در جهت طرح ملی مشاغل خانگی و در راستای اتصال به بازار ایجاد شده است.

وی افزود: دغدغه‌ای که همه صاحبان کسب و کار داشتند این بحث بود که جایی باشد تا محصولات خانگی خودشان را بتوانند به طور دائم به مشتریانشان عرضه کنند و با توجه به اینکه  پراکندگی جغرافیایی در سطح استان، روستاها و محلات مختلف وجود داشت این امکان برای این عزیزان میسر نبود و این سامانه در همین راستا و به منظور سهولت کار فروشندگان و مشتریان امروز افتتاح می شود.

بازمانده ادامه داد: سامانه با جهاد یک کیف کاملا جدید و نویی است و بعد از اینکه افراد محصولات خود را در سامانه بارگذاری کردند این امکان برای مشتریان وجود دارد بدون واسطه هم در سامانه با جهاد و هم در پنل اختصاصی صاحب شغلی که این صفحه را ایجاد کرده، وارد شوند و محصولات متنوعی که این عزیزان دارند را مشاهده کنند.

در این مراسم همچنین پروفسور مهدی زاهدی ضمن تشکر از جهاددانشگاهی در زمینه ایجاد این سامانه، بر اهمیت توجه به مشاغل خانگی در راستای اشتغالزایی تاکید کرد.

وی افزایش سرمایه، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت خانواده را از نتایج مشاغل خانگی برشمرد و افزود: کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کار در محیط آرام خانواده از جمله سایر فواید مشاغل خانگی می باشد و امروز با افتتاح این سامانه و قرار دادن محصولات در آن گام موثری در این جهت انجام شده است و در این راستا دغدغه صاحبان کسب و کار نیز کاهش پیدا می‌کند. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی استان کرمان توانسته است نقش و ماموریت خود را در قالب طرح ملی توسعه ی مشاغل خانگی به خوبی ایفا کند.
مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز ضمن تشکر از جهاددانشگاهی در زمینه اجرای طرح مشاغل خانگی، گفت: خوشبختانه مراحل این طرح در استان کرمان با تلاشهای انجام شده از سوی جهاددانشگاهی به خوب در حال انجام است و هم اکنون نیز شاهد رونمایی از این سامانه به منظور اتصال مشاغل به بازار هستیم.

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این مراسم گفت: سال گذشته ما یک تجربه خیلی خوبی با مجمع نمایندگان و بانک رسالت داشتیم که توانستیم حدود شش هزار مشاغل خرد و خانگی ایجاد کنیم که لیست آن در اختیار اداره کار است و می توان گفت؛ مجموع مشاغل خانگی که پارسال ایجاد شد از  مجموع چند سال گذشته بیشتر بود اگر همان آدمها را بتوانید به عنوان پیش قسط این پلتفرم اجرا کنید، اقدام بسیار خوبی است.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان  در این مراسم با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی، افتتاح این سامانه را کمک بسیار خوبی در این زمینه ذکر و تصریح کرد: مشاغل خانگی خیلی از آسیب ها و نگرانی ها از جمله نگهداری فرزند را کم می کند.

وی همچنین به رویداد کارآفرینی که اواخر سال گذشته، کمیته امداد امام خمینی (ره) با جهاددانشگاهی انجام داد، اشاره و تصریح کرد: 500 نفر از فارغ‌التحصیلان از بچه های تحت پوشش کمیته امداد ایده‌هایی را ارایه دادند که بی نظیر بود و  با این دیدگاهی که در جهاددانشگاهی وجود دارد این گونه اقدامات می تواند بسیار موثر واقع شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان از رئیس جهاد دانشگاهی کرمان به‌ دلیل برگزاری رویداد کارآفرینی و همچنین همکاری و همراهی تیم جهاددانشگاهی در جهت رفع فقر مطلق در سطح جامعه تشکر کرد.

رضا خواجه حسنی معاونت علمی سپاه ثارالله ضمن تشکر از ایجاد زیرساختها در استان در زمینه مشاغل خانگی گفت: بسیج نیز در زمینه مشاغل خانگی، فعالیتهای سامانه با جهاد و همچنین ارایه آموزشهای لازم در سطح جامعه در زمینه تکمیل زنجیره ارزش اعلام آمادگی می کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا