تسهیلات مالی به شرکت‌های بازی‌ساز دانش‌بنیان ارائه خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بانک قرض الحسنه مهر به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و تامین منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی به امضا رسید.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ابتدای مراسم امضاء این تفاهم‌نامه گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای حمایت از مجموعه‌های تولیدکننده بازی، حمایت‌های معنوی و مادی متفاوتی را در قالب ساختار حمایتی همگرا به ذی‌نفعان ارائه می‌دهد. یکی از حمایت‌های مورد نیاز در این ساختار هوشمند، تامین منابع ارزان قیمت و تسهیلات بانکی است که با امضاء این تفاهم‌نامه زمینه تخصیص وام های ارزان قیمت بدون کارمزد به تولیدکنندگان بازی‌های دیجیتال فراهم می‌شود و این اقدام کمک موثری به بزرگتر شدن گردش مالی و زنجیره ارزش صنعت بازی در کشور خواهد کرد.
 سید صادق پژمان تصریح کرد: صنعت بازی‌های دیجیتال در کشور جزو صنایعی است که اگر مورد حمایت قرار گیرد، تامین کننده آینده درخشان و استراتژکی برای کشور در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و کارآفرینی است.
او با اشاره به گردش مالی نزدیک به 200 میلیارد دلاری صنعت بازی و سرگرمی‌های دیجیتال در سال 2020 و سهم این زنجیره ارزش در تولید ناخالص ملی در دنیا اظهار داشت: در صورت تسهیل مالی برای شکل‌گیری مجموعه‌های بزرگی که بتوانند بازی و خدمات جنبی آن را به عرضه انبوه برسانند، این زیست بوم نقش بسیار مناسبی در حوزه صادرات، ارزآوری و ایجاد اشتغال خواهد داشت.
پژمان ظرفیت‌های رسانه‌ای بازی‌های دیجیتال را از دیگر ویژگی‌های این صنعت بر شمرده و افزود: برابر آخرین تحقیقات انجام شده، رسانه بازی سریع‌ترین و فراگیرترین رسانه از نظر تاثیرگذاری است و به همین دلیل می‌تواند امکانات مناسبی را برای آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی ایجاد نماید. این ویژگی
می‌تواند، ضرورت توجه به این صنعت به عنوان پیشران صنایع فرهنگی پایه و خلاق را بیش از پیش مشخص و برای سیاستگذاران و مجریان حوزه اقتصاد فرهنگی پر رنگ‌تر نماید.
در ادامه این مراسم سید سعید شمسی نژاد، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر گفت: بانک قرض الحسنه مهر، تقویت اکوسیستم بازی‌های دیجیتال در کشور را سرمایه گذاری برای آینده کشور می‌داند و در همین راستا آمادگی دارد از شرکت‌های بازی‌سازی با ارایه تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان حمایت کند.
او افزود: بانک قرض الحسنه مهر برای نشان دادن اهتمام خود نسبت به شعار سال 1401، در خرداد ماه ۵ شرکت دانش بنیان تولیدکننده بازی را با ارائه تسهیلات پنج میلیارد ریالی حمایت خواهد کرد. سایر شرکت‌های معرفی شده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز طبق مفاد تفاهم‌نامه امضاء شده، تا پایان سال از تسهیلات حمایتی ما برخوردار می‌شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا