مرکز توسعه مهارت آموزی و اشتغال معاونت فرهنگی دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرکز توسعه مهارت آموزی و اشتغال معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا؛ خدمات این مرکز برای گروه‌های هدف دانش‌آموزی، دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و ماموریت آن  مهارت آموزی و توانمندسازی افراد در راستای افزایش اشتغال پذیری آنها و بهبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه و برقراری ارتباط با سازمان‌های داخلی و بین‌المللی در راستای ارایه خدمات مناسب و موثر است.

براساس این گزارش، در حال حاضر ۱۴ کارگروه در این مرکز فعال هستند و مدیر مرکز دکتر فرشته امین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

راه اندازی انجمن علمی “مهندسی عمران و مدیریت ساخت” در واحد علوم و تحقیقات
 
انجمن علمی “مهندسی عمران و مدیریت ساخت” دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با هدف توسعه و ترویج دانش مدیریت پروژه‌های عمرانی و ارتقاء مهارت تخصصی دانشجویان، ترویج کارآفرینی و مهارت اجرای پروژه‌های کاربردی مطابق نیازهای کشور تاسیس شد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، انجمن علمی “مهندسی عمران و مدیریت ساخت” به استاد مشاوری دکتر مهدی روانشادنیا عضو هیات علمی این واحد و با همکاری جمعی از دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

دکتر روانشادنیا در مورد راه اندازی این انجمن علمی گفت: مباحث چون حقوق ساخت، مدیریت و مقررات پیمان طرح‌های عمرانی، مدیریت پروژه، روش‌ها و فناوری‌های نوین ساخت، مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست و توسعه پایدار ساخت و ساز و مباحث اقتصاد مهندسی از حوزه اصلی فعالیت‌های این انجمن علمی است.

وی افزود: مشارکت در نشر علم و ترویج مباحث علمی روز به خصوص علوم بین رشته‌ای و چند رشته‌ای، مشارکت در رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی، مهارتی تخصصی دانشجویان و تعمیق دانش و بینش علمی دانشجویان با بهره‌گیری از تجربه مهارتی متخصصان، ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه از دیگر اهداف مورد توجه این انجمن علمی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در سال های اخیر رشته مهندسی و مدیریت ساخت واحد علوم و تحقیقات علاوه بر دانشجویان ایرانی مورد استقبال دانشجویان بین المللی به ویژه دانشجویانی از کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان قرار گرفته است.

به گفته روانشادنیا، ایجاد زمینه‌های مناسب برای کشف، جذب و شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت‌های علمی دانشجویان در قالب فعالیت‌های گروهی و مشارکتی، تربیت نیروی انسانی خودجوش و با انگیزه با جنبه‌های نظری و کاربردی مرتبط با موضوع انجمن از چشم انداز انجمن علمی “مهندسی عمران و مدیریت ساخت” است.

وی تصریح کرد: تقویت و تحکیم پیوندهای جامعه دانشجویی با جامعه، صنعت، مجامع علمی ملی و بین المللی، انجمن‌های علمی مرتبط و موسسات علمی- تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، مشارکت جمعی و داوطلبانه دانشجویان در فعالیت‌های جهادی علمی- تخصصی با زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و خیریه‌ای و نیز اشاعه فرهنگ استقلال، آزادی، توسعه علمی، نفی وابستگی و خودباوری نسل آینده کشور از دیگر چشم اندازهای این انجمن علمی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا