تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور در دستور کار سرمایه گذاری غدیر

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022، از تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور با نام ارغوان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از اکوموتیو، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، اولویت اصلی این صندوق را سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های سلامت و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه بازنشستگان کشور اعلام کرد. امیر عباس حسینی ادامه داد: این صندوق در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با عنایت به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر به بازنشستگان محترم با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های خلاق فعال در حوزه خدمت‌رسانی به بازنشستگان ایجاد شده و سهام ممتاز آن در اختیار شرکتهای زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح (ساتا) می‌باشد.
به گفته حسینی سهامداران این صندوق گروه مالی غدیر، سرمایه‌گذاری دی، سرمایه‌گذاری مهرگان و موسسه توانمندسازی نیروهای مسلح می‌باشند و مدیریت صندوق نیز بر عهده شرکت تأمین سرمایه دماوند خواهد بود.

وی افزود مدیریت اجرایی و ارتباط با استارت‌آپ‌ها نیز از طریق شرکت سرمایه‌گذاری دی به عنوان بازوی نوآوری شرکت سرمایه‌گذاری غدیر صورت خواهد پذیرفت. 50% از سرمایه صندوق توسط صاحبین سهام ممتاز و 50% مابقی از طریق پذیره نویسی در بازار بورس و اوراق بهادار تأمین خواهد شد.

امیرعباس حسینی افزایش روند سالخوردگی و نیاز جامعه بازنشستگی به بهبود کیفیت خدمات و ظرفیت عظیم موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات این حوزه را از دلایل اصلی تشکیل این صندوق برشمرد و افزایش شفافیت و امکان سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران خرد را از دلایل پذیره نویسی این صندوق در بازار بورس و اوراق بهادار دانست.

حسینی ادامه داد در حال حاضر 5 شرکت توسعه دانش بنیان در گروه سرمایه گذاری غدیر حاضر هستند که به توسعه فعالیت های دانش بنیان خصوصاً درحوزه های دارو، غذا و سلامت مشغول هستند.

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در شرکت سرمایه‌گذاری دی، ایجاد زنجیره یکپارچه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان را به عنوان یکی از اهداف اصلی گروه مالی غدیر در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین عنوان نمود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
اکوموتیو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا