دکتر اسدی‌فر: بازاریابی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان یکی از چالش‌های صادرات شرکت‌های دانش بنیان است

تنها رسانه اختصاصی برخط موتورسیکلت در ایران

مدیر مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در نخستین روز استیج G-forum نمایشگاه اینوتکس 2022: بازاریابی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان یکی از چالش های صادرات شرکت‌های دانش بنیان است و بسیاری از بازاریاب‌های جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولویت های بازاریابی محصولات های‌تک را نمی شناسند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از نمایشگاه اینوتکس 2022، دکتر اسدی فر در استیج G-forum گفت: شرکت های دانش بنیان از همان ابتدا باید محصول خود را با دید بین المللی تولید کنند، این روند در طراحی محصول نیز تاثیرگذار است، چرا که شرکت ها تنها به رسیدن به مرحله فروش فکر می کنند، در حالی که تنها رسیدن کافی نیست.

او در ادامه افزود: عمده سیاست‌های حمایتی فعلی این گونه است که شرکت‌ها را رشد دهیم تا خودشان مستقل جلو بیایند، اما باید توان شرکت‌ها را هم در نظر بگیریم که معمولاً اینطور پیش نمی رویم. ما معمولاً رفتار قبلی شرکت را در نظر نمی‌گیریم. البته معیارهای مختلفی را استخراج کردیم که یکی از مولفه‌هایش سابقه رفتار شرکت و نقش آن در حمایت‌های صادراتی بود.

اسدی فر در مورد اهمیت بازاریابی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان گفت: بسیاری از بازاریاب‌های جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولیات بازاریابی محصولات های‌تک را نمی‌دانند.
او در مورد تولید محصولات ملی و رسالت آن توضیحاتی داد و گفت: به عنوان یک رسالت ملی باید حواسمان به تصویر ملی که از خودمان نشان می دهیم باشد، زیرا غیر از صدمه به خودمان، به هم وطن و دیگر کسب و کارهای ملی آسیب می زنیم.

مدیر مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا حمایتی از کسب و کارهای داخلی برای ورود به بازارهای خارجی ارائه نشده است، گفت: متاسفانه اغلب نگاه های کمی بر کیفی غلبه کرده است، از طرفی حمایت ها بر پایه شرکت ها بنا نشده است و این ضعف کارکرد ما را نشان می دهد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
نمایشگاه اینوتکس
برای مشاهده کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا