تنها ۴ درصد از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: قرار است تا پایان سال جاری ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری در مراکز تحقیقات ، آموزش و ترویج ایجاد شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، علی اکبر مویدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، اظهار کرد: اگر قرار است از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی پیشرفته حرکت کنیم، هیچ راهی جز این  نداریم که کشاورزی را به سمت  دانش بنیان سوق دهیم.

وی بیان کرد: گواه این ادعا هم افزایش تولید و بهره‌وری در برخی مزارع است، یعنی ما می‌بینیم که بخش زیادی از  افزایش تولید و راندمان مربوط به دانش کشاورزی است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها چهار درصد از شرکت‌ها دانش بنیان در حوزه کشاورزی است، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل حوزه کشاورزی این رقم بسیار کم است.

مویدی تاکید کرد: اگر حرکت و توجه جدی به مقوله دانش بنیان داشته باشیم قطعا شاهد اثر مثبت‌تری در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد و به تبع سازمان تحقیقات توسعه شرکت‌های دانش بنیان و  توسعه حوزه نوآوری است، افزود: نیاز این رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یک کارگروه جدی در حوزه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل و ورود جدی داشته باشد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان راه گسترش و توسعه است،اظهار کرد:  قرار است تا پایان سال ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ایجاد شود، همچنین قرار است اولین پارک علمی کشاورزی یک ماه آینده در تهران افتتاح شود که اتفاق مهمی در حوزه کشاورزی است.

مویدی بر تسهیل نفوذ و رسوخ دانش در عرصه کشاورزی تاکید کرد و گفت: در قالب فرصت مطالعاتی مزرعه  محققان ما مامور به عرصه‌ها، شرکت‌ها و کشت و صنعت هستند و باید پس از یکسال اثر بخشی باید دیده شود.

وی به راه اندازی مزارع و پایگاه نو آوری هم اشاره کرد و افزود: در هر استانی قرار است تعدادی مزارع و پایگاه نوآوری ایجاد، تقویت و توسعه داده شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا