آیا جایزه میلیاردی برای جذب متخصصان و نخبگان ایرانی توسط آلمان صحت دارد؟/ آیا وقت آن نرسیده است نحوه گزینش‌ها و تایید صلاحیت‌ها تغییر کند؟

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

امروز در بعضی از رسانه‌ها گفته شد که آلمانی‌ها برای شناسایی و جذب متخصصان و نخبگان ایرانی در حوزه کامپیوتر و برنامه نویسی جایزه ویژه ای در نظر گرفته است. آیا وقت آن نرسیده است نحوه گزینش‌ها تغییر کند؟

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خط بازار، گزارشات بدست آمده نشان می‌دهد آلمانی‌ها برای شناسایی و جذب متخصصان و نخبگان ایرانی در حوزه کامپیوتر و برنامه نویسی جایزه ویژه ای در نظر گرفته و به فارغ التحصیلانی که از دانشگاه شریف به این کشور مهاجرت کرده اند گفته اند که اگر یک نفر مانند خود را به آلمان بیاورید، ۶ تا ۱۰ هزار یورو (قریب به ۳ میلیارد ریال) جایزه می گیرید.

پیش از این گزارشاتی از برنامه ریزی کشورهای منطقه نظیر امارات و … برای جذب و بکارگیری متخصصان ایرانی بخصوص در حوزه‌های آی‌تی و فنی منتشر شده بود.

در این رابطه برخی از کارشناسان با هشدار نسبت به خروج و مهاجرت نخبگان از کشور و همکاری با کشورهای همسایه گفته اند که تاکید رهبر انقلاب بر تقویت شرکت های دانش بنیان به دلیل ارائه گزارشاتی مبنی بر تهی شدن این شرکت ها از نیروهای متخصص ایرانی بوده است. گفتنی است که ۵۰ درصد فعالان شرکت های دانش بنیان در تهران حضور دارند.


بیشتر بخوانید:

رئیس هیات مدیره کانون کارآفرینی استان تهران: جذب کارآفرینان از سوی کشورهای همسایه زنگ هشدار برای اقتصاد کشور است

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خط بازار
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا