امیرحسین مدنی: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورود صنایع خلاق به مناطق روستایی و محروم اختصاص دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: طی سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق صندوق کارآفرینی برای ورود صنایع خلاق به مناطق روستایی و مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در مراسم افتتاح چند واحد تولیدی در مشهد گفت: احیاء واحدهای راکد مربوط به نواحی محروم و مناطق صنعتی روستایی در اولویت قرار دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال ۱۴۰۱ احیاء 2 هزار واحد راکد یا نیمه راکد در مناطق روستایی و مناطق محروم کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از مباحثی مهم در حوزه تولید، احیاء واحدهای راکد یا تعطیل است. این واحدها بخشی از ظرفیت موجود یا کل ظرفیتشان تعطیل شده است، اما قابل احیا بوده و قابلیت رشد دارند. به همین منظور احیاء واحدهای راکد مربوط به نواحی محروم و مناطق صنعتی روستایی در اولویت قرار دارد.

مدنی با اشاره به حمایت‌ها از واحدهای اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری، تسهیلات‌، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری به شرکت‌ها و ارتقاء تکنولوژی آن‌ها خاطرنشان کرد: با انجام حمایت‌ها از این طریق از شرکت‌ها و واحدها احیا  اتفاق افتاده و  اشتغال و رونق تولید در مناطق روستایی و محروم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری در بخش احیاء واحدهای اقتصادی طرحی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند و از آنجایی که بخشی از واحدها یا شرکت‌ها به دلیل تکنولوژی و فناوری در سطح پایین به حالت راکد یا نیمه راکد درآمده‌اند، بنابراین ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با واحدهای تعطیل یا نیمه تعطیل بهترین روش برای احصاء این واحدها یا شرکت‌ها است. بخشی دیگر در این زمینه ورود صنایع خلاق به حوزه روستایی و مناطق محروم است. در سال جاری برنامه‌ریزی بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است. طی سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق صندوق کارآفرینی برای ورود صنایع خلاق به مناطق روستایی و مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا