صندوق کارآفرینی امید از تولید داخلی پاکت‌های پلیمری حمایت می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید کننده داخلی پاکت‌های پلیمری تسهیلات اعطا شده از صندوق کارآفرینی امید را عاملی برای راه‌اندازی شرکت خود در ورامین می‌داند و خواستار حمایت هر چه بیشتر مسئولان از تولید کنندگان است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، زهره شیخ‌الاسلامی مالک شرکت مانا پلیمر مهدی، یکی از تولیدکنندگان کشور که در منطقه صنعتی خیرآباد ورامین مشغول به تولید است، برای تولید پاکت‌های پلیمری از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استفاده کرده و امروز بخش مهمی از نیاز صنایع مختلف از جمله مواد غذایی کشور به پاکت‌های بسته بندی را که در انحصار کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا و ترکیه است را تأمین می‌کند.

وی در خصوص نحوه فعالیت خود در تولید پاکت‌های پلیمری گفت: طرح راه‌اندازی این کارخانه از سال ۱۳۹۸ و با اخذ مجور صنفی با برآورد هزینه اولیه ۵۵ تا ۶۰ میلیارد ریال آغاز شد و در ابتدا قرار بود این کارخانه در استان البرز مستقر شده و فعالیت کند.

این تولید کننده افزود: پس از امکان‌سنجی و برآوردهای انجام شده و مشکلاتی که در مسیر استقرار در استان البرز به وجود آمد،  تصمیم نهایی به حضور در شهرستان ورامین و استقرار در منطقه صنعتی خیرآباد تغییر کرد و مقرر شد تا دستگاه‌های مورد نیاز از کشور چین وارد شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این صنعت، تهیه قطعات یدکی خطوط تولید بود که در ابتدا شرکت تهیه کننده دستگاه‌ها، تهیه آن را تقبل نکرد که در این صورت می‌بایست برای تهیه یک قطعه خراب شده، خط تولید حدود دو هفته تا یک ماه تعطیل شود و بیش از ۸ هزار دلار تهیه آن برای شرکت هزینه در بر داشت.

شیخ‌الاسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت متعهد شد تا همزمان با ارسال خط تولید، قطعات یدکی را نیز ارسال کند که این امر، زمان زیادی را برای راه‌اندازی کارخانه هدر داد و موجب شد تا ورود دستگاه‌ها به کشور با افزایش قیمت دلار در سال ۱۳۹۹ همزمان شود ضمن این که عوارض گمرکی که پیش از این به ازاء هر دلار ۴۲ هزار ریال از سوی دولت تعیین شده بود، به یکباره به ۱۱۰ هزار ریال افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: این افزایش قیمت عوارض گمرکی موجب شده تا بسیاری از افراد، وسایل خود را به دلیل توجیه پذیر نبودن هزینه گمرکی، ترخیص کنند.

تسهیلاتی صندوق کارآفرینی امید
با پیگیری‌های ۴ ماهه، تسهیلاتی از سوی صندوق کارآفرینی امید به میزان ۳۸ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۰ درصد تهیه شد تا افزایش نرخ دلار جبران شود.

این تولید کننده ورامینی با تأکید بر نقش مهم تسهیلات در راه‌اندازی کارخانه اظهار داشت: این تسهیلات با زمان بازپرداخت ۵۱ ماهه با سه ماه تنفس به شرکت تزریق شد ولی مشکل از زمانی آغاز گردید که سررسید قسط اول زمانی فرارسیده بود که حتی دستگاه‌ها وارد کشور نشده بود که بتوان با تولید و فروش محصولات بتوان اقساط را پرداخت کرد .

وی اقساط این تسهیلات را ۹۳۰ میلیون ریال اعلام کرد.
شیخ‌الاسلامی گفت: انتظار این بود که برای بازپرداخت این تسهیلات زمان بیشتری به عنوان تنفس در اختیار تولیدکننده قرار می‌دادند تا مجبور نباشیم سرمایه درگردش خود را که برای تهیه مواد اولیه پلی اتیلن و پلی استر نیاز است، بابت اقساط بانک پرداخت کنیم.

تولید کننده داخلی سرمایه در گردش مورد نیاز را حدود ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این شرکت به طور میانگین ۱۵ درصد سود در پی دارد که ۱۰ درصد آن باید بابت تسهیلات طی شود در صورتی که در چشم انداز بلند مدت، این شرکت که تنها ۷ ماه از عمر آن می‌گذرد به یک سال و نیم حمایت نیاز دارد تا بتواند به تثبیت رسیده و بتواند خود را اداره کند.

وی افزود: پرداخت اقساط باعث شده تا به فکر تسویه یکجای تسهیلات با فروش دارایی‌های غیرمنقول خود باشیم تا بتوانیم با تأمین مواد اولیه مورد نیاز، چرخ تولید را که رونق بسیار خوبی پیدا کرده و بسیاری از شرکت‌های تولید مواد غذایی در سراسر کشور از آن استقبال کردند، با سرعت بیشتری به حرکت در آید.

صادرات به عراق و امارات متحده عربی

وی گفت: علاوه بر سراسر استان‌های کشور، هم اکنون این شرکت محصولات خود را به کشور عراق، امارات متحده عربی صادر می‌کند و برخی از شرکت‌های مواد غذایی خارجی پاکت مورد نیاز بسته بندی محصولات خود را از ما تهیه می‌کنند.

شیخ‌الاسلامی تأکید کرد: هیچ محدودیتی در تولید انواع پاکت مورد نیاز صنایع مختلف وجود ندارد و سیستم پیشرفته دستگاه‌های موجود امکان تولید ابعاد مختلف پاکت با ضخامت‌های متنوع را ایجاد می‌کند.

وی افزود: مهمترین بخش از تولید این نوع پاکت، تولید زیپ برای پاکت‌های پلیمری است که این شرکت قادر به تولید آن است که این امر تولیدات این کارخانه را از سایر شرکت‌های مشابه متمایز ساخته است.

هم اکنون این کارخانه در دو شیفت کاری با ۱۲ نیروی مستقیم روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن محصول تولید و روانه بازار کار می‌کند که قابلیت  افزایش تا روزانه ۱۰۰ تن را نیز دارد.

شیخ الاسلامی گفت: در حال حاضر دو شرکت مستقر در استان اصفهان و البرز نسبت به تولید محصولات مشابه ما اقدام می‌کند که تلاش شده فارغ از رقابت‌های مرسوم بازار تولید و مصرف، رفاقت را برای تولید بهتر و حضور در بازار با این دو شرکت در پیش گیریم تا از تجارب یکدیگر بهترین استفاده را ببریم.

به روزترین دستگاه‌ها با کمترین میزان ضایعات

وی افزود: امروز این شرکت از به روزترین دستگاه‌ها با کمترین میزان ضایعات بهره می‌برد و این امر باعث شده تا قیمت تمام شده به مراتب پائین تر از شرکت‌های مشابه داخلی و حتی کشور ترکیه باشد که در صورت حمایت دولت و رسیدن به نقطه تثبیت می‌توان دستگاه‌های جدید وارد کرده و با افزایش یک شیفت کاری، ظرفیت تولید و اشتغال را افزایش داد.

این تولید کننده داخلی گفت: شرایط اقتصاد امروز و عدم ثبات در قیمت کالاها، تمامی شرکت‌های تولیدی را با مشکل مواجه کرده و از دولت انتظار داریم در شرایط جنگ اقتصادی که دشمنان نظام علیه کشور تحمیل کرده‌اند، حمایت بیشتری از تولید کنندگان و صاحبان صنایع که زندگی خود را به خاطر عشق به تولید در این مسیر قرار داده‌اند، انجام دهند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا