علی رسولیان: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی تسهیلات با تخفیف ۱۰ درصد دریافت می‌کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی تسهیلات بانکی با تخفیف ۱۰ درصد و قسط‌های طولانی دریافت می‌کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی رسولیان، با تبیین نحوه حمایت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: شرکت‌هایی که مسیر دانش بنیان را طی می‌کنند و در حال تعمیق افزایش دانش هستند، با کمک‌های مالی حمایت می‌شوند تا زودتر به هدف برسند.

وی از فعالیت مرکزهای خدمات کسب و کار و همچنین شهرهای فناوری در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی کشور برای استقرار واحدهای دانش بنیان خبر داد و افزود: هنگامی که واحدهای دانش‌بنیان به مرحله تولید رسیدند اولویت واگذاری زمین در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی با این شرکت‌ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری هماهنگی این وزارتخانه با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: امیداوریم بتوانیم یک مدل زنجیره کامل از زمانی که ایده در دانشگاه یا مرکزهای علمی شکل می‌گیرد تا هنگامی که به مرحله تولید می‌رسد، داشته باشیم.

رسولیان ۲۸ بهمن امسال گفته بود: حرکت به سمت دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی و صنعتی از راهبردهای مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است و در این زمینه امسال ۵۱ واحد صنعتی در سراسر کشور توسط این سازمان دانش‌بنیان شده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، به ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در شهرکهای صنعتی کشور زمین  واگذار شده و اولویت اصلی در واگذاری زمین در سال آینده نیز این شرکت‌ها خواهند بود و از این واحدها حمایت ویژه خواهد شد.

واحدهای صنعتی راکد در کاشان بسیار کم است 

مدیرعامل شهرک‌های‌صنعتیمدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به فعالیت یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کاشان تصریح کرد: تعداد واحدهای صنعتی راکد در این شهرستان بسیار کم است.

وی اضافه کرد: عمده واحدهای صنعتی کاشان فعال هستند و روند رو به توسعه بسیار خوبی در واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان حاکم است، به همین دلیل با توجه به تقاضای زیاد، در حال توسعه شهرک‌های صنعتی این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه برخی صنایع در کاشان به صورت ویژه شکل گرفته و در حال تکمیل زنجیره‌ها هستند، آینده بسیاری خوبی را برای این شهرستان در بخش صنعت و تولید پیش بینی کرد.

واحدهای تولیدی و صنعتی کاشان در ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی این شهرستان مستقر هستند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا