مریم اردبیلی: مراکز کارآفرینی زنان در تهران به ۱۲۸ مجموعه خواهد رسید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره مراکز کارآفرینی کوثر که برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در تهران فعالیت می‌کنند، گفت: در بحث کسب و کارهای خرد خانگی، ۶۴ زیر ساخت کوثر در شهرداری تهران داریم و امید داریم که تا سال آینده این ظرفیت را بیش از دو برابر کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از همشهری آنلاین، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در شانزدهمین رویداد زنان، کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی؛ پیشران اقتصاد گفت: این نمایشگاه بازنمایی محصول تلاش ۳ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تهرانی است که به صورت غیر مستقیم ۵ هزار نفر دیگر نیز از آن بهره می‌برند. 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: در بحث کسب و کارهای خرد خانگی، ۶۴ زیر ساخت کوثر در شهرداری تهران داریم و امید داریم که تا سال آینده این ظرفیت را بیش از دو برابر کنیم؛ قبلا در مقطعی به مشاغل خرد و کسب و کارهای خانگی به عنوان گوشه‌ای از فعالیت اقتصادی نگاه می‌شد در حالی‌که ما از مدل اصلی تاریخی خودمان که اهمیت فراوانی به این نوع کسب و کار می‌داد، فاصله گرفتیم. 

او در این باره توضیح داد: در مقطعی مدرنیته و کارخانه‌های بزرگ اهمیت پیدا کردند، اما به مرور کسب و کارهای خرد رنگ و بوی بیشتری به فضای اقتصادی ما داد؛ شکل امسال این نمایشگاه و رویداد این است که کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی در قرن پانزدهم و گام دوم انقلاب پیشران اقتصاد ما باشد. 

مراکز کارآفرینی کوثر نهاد توانمندسازی زنان فعال در ایران است که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند. عمده مأموریت این نهاد آموزش مهارت‌های کاربردی برای اشتغال بانوان و کارآفرینی برای زن‌ها است. مراکز کارآفرینی کوثر در تهران و دیگر کلان‌شهرهای ایران فعال است. این نهاد در تهران وابسته به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است که از سوی ستاد توانمندسازی بانوان برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده‌است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
همشهری آنلاین
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا