یک فعال اقتصادی: استعلام عدم بدهی مالیاتی چالشی ۳ ماهه برای دریافت مجوز کسب و کار است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 روز تا صدور الکترونیکی مجوزها باقی مانده و یکی از معضلات صنوف اخذ گواهی عدم بدهی مالیاتی برای صدور پروانه کسب و کار است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع اخذ گواهی عدم بدهی مالیاتی برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار دارند در روزهای گذشته از زبان رئیس اتاق اصناف تهران نیز مطرح شد.

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران خطاب به سازمان امور مالیاتی گفت: اصل ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم برای اعطای مجوز یا پروانه کسب و کار مدت هاست در امور مالیاتی با مشکل مواجه است و همین امر اجازه دریافت پروانه کسب را به خواستار فعالیت در  صنوف را نمی دهد.

در همین باره یک فعال اقتصادی در اصفهان می گوید: برای دریافت مجوز دفاتر پیشخوان اقدام کردم. قدم اول گفتند باید شرکت تاسیس کنید رفتیم شرکت تاسیس کردیم بایک آدرس.

گفتند باید از اداره مالیات نامه عدم بدهی بیاورید. نامه را بردم برای اداره مالیات برای عدم بدهی, یک لیست بلند بالا گذاشتند جلو من می گویند این مدارک را بیاورید. بعد ایرادی گرفتند که آن مکانی که در نظر دارید دفتر بزنید باید با آدرس اساسنامه یکی باشد.

برای این باید بروی یک مغازه که شرایط سازمان مقررات رادیویی را داشته باشه پیدا و اجاره کنی بعد اساسنامه را تغییرات بدهی با آدرس جدید تا اداره مالیات بازدید کند و نامه عدم بدهی را صادر کند.

بعد که نامه عدم بدهی را گرفتید باید منتظر بمانید تا از سازمان تنظیم مقررات از محل راه اندازی پیشخوان بازدید و مجوز را صادر کنند.

این معضل از جانب فعال اقتصادی دیگر که در خوزستان درخواست مجوز از نهاد مربوطه کرده است نیز مطرح می شود.

آقای رفعتی می گوید: برای مجوز مغازه تا الان بیش از سه ماه هر روز باید برویم اداره مالیات شماره 34 بعد می گویند بروید یک هفته دیگر بیایید.

او می گوید: بعد می گویند بروید شعبه شماره 35 مدارک بیاورید تحویل بدهید. یک هفته بعدش می گویند به باجه و شعبه شماره 45، برای راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری اهواز صنف یا اتحادیه خدمات کامپیوتری که اصلا راه نمی دهد، الان من دقیقا ۳ ماه است که درگیر یک مجوز مغازه هستم و در اداره مالیاتی به خاطر گواهی عدم بدهی مالیاتی معطل هستم.

مسئولان مالیاتی درباره اعطای گواهی عدم بدهی مالیاتی برای صدور پروانه کسب و کار صنوف قول پیگیری داده اند اما هنوز پاسخ جدیدی برای رفع این موضوع داده نشده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا