یک کارآفرین: تهیه مواد اولیه اصلی‌ترین مشکل تولیدکنندگان است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی اخلاقی گفت: تولیدکنندگان هرلحظه با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بخصوص به دلیل اینکه شرایط امروز بازار و نواسانات اجازه نمی‌دهد کارآفرینان گام‌های بلندتری بردارند اما بعد از هر شکست، از ابتدا آغاز می‌کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از راه دانا؛ واژه اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید و همین واژه باعث ایجاد یک موج جدید در حوزه اقتصادی کشور شد.
محمدعلی اخلاقی، کارآفرین قزوینی با این موج همراه شد و با تاسیس یک شرکت که در زمینه تولید لیبل پشت چسب دار و فویل آلومینیوم فعالیت دارد نیز فعل خواستن را به توانستن تبدیل و در کنار ۳۶ نیروی کار، جانی دوباره بر پیکره حرفه خود بدمد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار را با این کارآفرین می‌خوانید.

از شروع فعالیت‌ حرفه‌ای خود بگویی

از کودکی عاشق خرید و فروش بودم و همین روحیه من را به دنیای تولید و کارآفرینی سوق داد تا اینکه با پشت سر گذاشتن پستی و بلندی‌های زیاد توانستم برای اولین‌بار در کشور لیبل پشت چسب دار و فویل آلومینیوم را به‌طور همزمان و با هم تولید کنم.

در مسیر تولید با چه ناملایماتی مواجه شدید؟

بدون شک تولیدکنندگان هرلحظه با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بخصوص به دلیل اینکه شرایط امروز بازار و نواسانات اجازه نمی‌دهد کارآفرینان گام‌های بلندتری بردارند، بنابراین آنها بعد از هر شکست و در عرض چند روز دوباره به کار خود باز می‌گردند.

چه عواملی باعث می‌شود این ناملایمات را پشت سر بگذارید؟

موفقیت امروزم را مدیون همسرم هستم زیرا زمانی که کار خود را با یک کارگاه کوچک شروع کردم به من اعتماد کرد و با آرامشی که برای من ساخت، باعث شد که بتوانم با فکر آسوده و درست این حرفه را پیش ببرم.

نقطه عطف و تمایز حرفه شما در مقایسه با سایر رقبا در چه چیزی است؟

هر کارخانه‌داری می‌تواند در مورد خرید دستگاه‌های برتر و تکنولوژی روز برنامه داشته باشد و آن را تهیه کند، اما علت تمایز من با سایر رقبا در این است که دو شغل جداگانه را در کنار هم اداره می‌کنم یعنی تولید لیبل پشت چسبدار و تولید فویل آلومینیم را در کنار هم دارم اما سایر همکاران من در حال حاضر تولید این دو را همزمان با هم ندارند.

چگونه می‌توان یک تولیدکننده و کارآفرین بود؟

هرکسی می‌تواند کارآفرین شود اما از آنجایی که توانایی‌های انسان‌ها باهم تفاوت دارد، کسی که می‌خواهد کارآفرین شود باید در قدم اول توانایی‌های خود را بررسی کند یا به عبارت دیگر یک کارآفرین موفق باید برنامه‌هایش را از آخر به اول بچیند؛ یعنی اول محصول خود را بفروشد و بعد کارخانه را بسازد.

اصلی‌ترین موانع تولید و کارآفرینی در ایران چه چیزهایی است؟

اصلی ترین مانع تولیدکنندگان مشکل در تهیه مواد اولیه است؛ زیرا اگر تولیدکننده بتواند به راحتی مواد اولیه شرکت خود را تامین کند، در رابطه با فروش محصولاتش هیچ مشکلی نخواهد داشت.

آینده خود را در مسیر کارآفرینی چگونه ترسیم می‌کنید؟

با وجوداینکه افزایش قیمت‌ها سرمایه تولیدکنندگان را کم کرده است؛ اما این بازار برای رشد و توسعه بسیار بزرگ می‌باشد و آینده را روشن می‌بینم.

سخن پایانی

فکر می‌کنم هرکسی برای اجرای کاری خلق شده است و اگر هرکدام از ما به دنبال هدف خلقت خود برویم بدون شک موفق خواهیم شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
راه دانا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا