سند آمایش صنعتی در استان اردبیل تدوین خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت:سند آمایش صنعتی در این تدوین می شود تا شرایط مطلوب و مناسبی در حمایت از سرمایه گذاران بخش صنعت به ویژه صنایع دانش بنیان و فناور فراهم شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، داود شایقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی اردبیل با محوریت ظرفیت‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل صنایع مختلف شکل گرفته ولی تاکید بر گسترش صنایع فناورانه با تکیه بر تکنولوژی های جدید است که مسئولان استانی نیز به جد از این صنایع پیشرو حمایت می کنند.

شایقی گفت: به صورت هفتگی مطالبات و خواسته های فعالان بخش صنعت مورد رصد و پیگیری استاندار اردبیل و مدیران اجرایی و بانک ها قرار می گیرد تا موانع رفع و پشتیبانی های همه جانبه انجام شود.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی استان اردبیل راهگشا در مسیر توسعه صنعت و حمایت از سرمایه گذاران در این بخش است افزود:در این سند که بعد از مطالعات و بررسی های همه جانبه تدوین و تصویب شده راهکارها و افق روشن در مسیر توسعه صنعتی استان تبیین شده تا سرمایه گذاران بتوانند از این ظرفیت ها در مسیر تولید و ایجاد اشغال استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود:در سال آینده و با تشکیل صندوق استانی پیشرفت و عدالت منابع خوبی در حمایت از بخش تولید و صنعت اختصاص خواهد یافت تا با تدارک زیرساخت های مورد نیاز بخش صنعت را متحول کرد.

شایقی بهبود فضای کسب و کار را ضروری خواند و گفت: ۶۴ مولفه در بهبود فضای کسب و کار و ارزیابی این شاخص توسعه یافتگی مدنظر است که باید در همه این شاخص ها استان اردبیل روند رو به رشد و تحولی را انجام دهد تا مستعد حضور سرمایه گذاران باشد.

وی تولید محصولات صادرات محور را در کنار توجه به بازارهای منطقه ای و کشورهای همسایه یادآور شد و گفت: امروزمتناسب سازی صادرات و بازار با محصولات تولید شده بسیار بااهمیت است که در این زمینه باید توانمندی های بخش تولید و صنعت و همچنین تقویت خوشه های صنعتی در استان اردبیل مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه تعدادی از صنعتگران و تولیدکنندگان با بیان دغدغه های خود خواستار بهبود زیرساخت های شهرک های صنعتی، صدور مجوز برای صنایع متناسب با شرایط استانی، حمایت از صنایع دانش بنیان و الکترونیک، توجه به تولید محصولات صادرات محور، ارزش افزوده بخش معدن، پرهیز از تمرکزگرایی در برنامه ریزی، توجه به نهادهای تسهیل گر بخش صنعت، تامین انرژی پایدار در فصل تابستان و زمستان، راه اندازی خط تولید مصالح ساختمانی و ایجاد تناسب بین بازار و صنعت شدند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا