مهرداد جهاندیده: فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با ابلاغ بخشنامه سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور به ادارات کل استانی واگذار شد.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مهرداد جهاندیده گفت: این تصمیم با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای سیاست تمرکززدایی و تکریم ارباب‌رجوع اتخاذ شده است.

او گفت: بر این اساس متقاضیان واجد شرایط اخذ گواهینامه‌های شغلی برای انجام صدور و تمدید گواهینامه می‌توانند به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: فرآیند مذکور تاکنون توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها وزارت متبوع انجام می‌شد.

جهاندیده گفت: همه متقاضیان برای تمدید گواهینامه شغلی می‌بایست هنگام مراجعه دفترچه‌ی گواهینامه شغلی خود را همراه داشته باشند.

او گفت: این خدمت به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.

 شرط اصلی صدور گواهینامه شغلی، احراز اشتغال متقاضی در خارج از کشور و تایید مدارک شغلی متقاضی توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشوری است که متقاضی در آنجا اشتغال دارد و به عبارتی در هر کشور خارجی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران دایر و مشغول ارایه خدمات است، متقاضیان گواهینامه شغلی نیز می‌توانند در صورت تایید مدارک شغلی خود از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا