انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی و منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر 

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفاهم‌نامه همکاری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و جهاددانشگاهی استان بوشهر به منظور ایجاد و گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی به امضا رسید.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر ضمن اشاره به اینکه بوشهر آخرین استانی بود که جهاددانشگاهی در آن شکل گرفت، گفت: در معاونت آموزش و کارآفرینی با هدف تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز سنجی منطقه آموزش تدوین و به روز رسانی می‌شود.

علی احمدی زاده در خصوص فعالیت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بوشهر ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان دبیرخانه مشاغل خانگی و با وجود دپارتمان‌های متفاوت در مراکز آموزش های تخصصی و مرکز آموزش عالی علمی-کاربردی در مقطع بلند مدت فراگیر و دانشجو در این حوزه فعالیت دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باور ما این است که باید در مرز علم و فناوری حرکت کنیم، ادامه داد: جهاددانشگاهی استان بوشهر با توجه به اقلیم و بوم استان در حال فعالیت می‌باشد که در معاونت پژوهش و فناوری، مرکز تخصصی پرورش آبزیان دریایی و طرح فناورانه تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس در حال فعالیت است.

وی در خصوص زیرمجموعه معاونت پژوهش و فناوری افزود: در جهاددانشگاهی یک مرکز نوآوری و شکوفایی برای کسب و کار و برگزاری  رویدادها و استاراتاپ ها و مرکز سلول‌های بنیادی جهت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌های خاص از جمله سرطان، تالاسمی و بیماری‌های خونی در استان بوشهر وجود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی اولین مجموعه‌ در استان بوشهر بود که اوایل شیوع کرونا، با وجود شرایط نگران‌کننده، موفق به راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی و استفاده از کیت تشخیص کویید ۱۹ جهاددانشگاهی شد و آزمایشی که با هزینه ۶۰۰ هزار تومان انجام می‌شد به ۲۰۰ هزار تومان تقلیل پیدا کرد.

احمدی زاده تصریح کرد: استان بوشهر تنها استانی است که آزمایشگاه ژنتیک ندارد و ما این نوید را به مردم می‌دهیم که در آینده ای نزدیک آزمایشگاه ژنتیک در استان راه اندازی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی طرح‌های ملی فناورانه در استان بوشهر ادامه داد: یکی از طرح‌های ملی فناورانه که به همت جهاددانشگاهی در حال انجام است، تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس که در حال حاضر در حال وارد شدن به کشور است و طرح دیگر ساخت و راه اندازی مجتمع دلوار به زیر بنای بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع جهت تولید غذای آبزیان و تولید بچه ماهی در استان است.

این مقام مسئول ضمن یادآوری عضویت جهاددانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگی عمومی، عنوان کرد: جهاددانشگاهی دارای یک اداره هنر و رسانه با سه خبرگزاری شامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری بین المللی قرآنی جهان اسلام(ایکنا) و سیناپرس و یک مجموعه افکارسنجی به عنوان یکی از برترین مراکز افکارسنجی کشور، در حال فعالیت است.

علی احمدی زاده از شروع فعالیت جهاد دانشگاهی استان بوشهر در سال ۹۶ خبرداد و افزود: ۷ دپارتمان تخصصی و بیش از ۴۰ هزار فراگیر آزاد و سازمانی در طول فعالیت جهاددانشگاهی استان بوشهر آموزش و موفق به دریافت گواهینامه آموزشی شده‌اند که تعدادی بسیار خوبی از این فراگیران جذب بازار کار شدند.

احمدی زاده تصریح کرد: جهاددانشگاهی در حوزه تدوین و اجرایی شدن اسناد بالادستی استان مثل سند اجتماعی استان، سند اطلس جامعه زنان، سند بودجه‌ریزی، مشاغل خانگی استان، سند تولید و اشتغال و… در استان همکاری داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر ضمن امیدواری در بحث اشتغال با جهاددانشگاهی، گفت: امیدواریم وجود این نهاد انقلابی در استان بوشهر، چراغ راهی هم برای منطقه ویژه اقتصادی و هم استان باشد.

احمد دشتی زاده ضمن امضای تفاهم‌نامه همکاری منطقه ویژه اقتصادی با جهاددانشگاهی تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده به همت این نهاد انقلابی، بسیار امیدوارکننده است که همکاری منطقه ویژه اقتصادی با جهاددانشگاهی بازدهی و موفقیت بیشتری را برای استان بوشهر به دنبال خواهد داشت.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در پایان ابراز امیدواری کرد با وجود و همراهی جهاددانشگاهی اتفاقات خوبی در منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد بوشهر در آینده ای نزدیک رقم زده شود. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا