ابلاغ دستورالعمل رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل دومین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل دومین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: تقویت و توسعه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی ضمن اینکه در تربیت دانشجویان کارآفرین، خلاق و دارای اعتمادبه‌نفس نقشی اساسی ایفا می‌کند، اثرگذاری فرهنگی بسیار وسیعی نیز بر زیست‌بوم‌های منطقه‌ای و تأثیر فرهنگ‌سازی عمیقی در بین دانشگاهیان می‌تواند داشته باشد. از این رو معاونت فرهنگی و دانشجویی با مشارکت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری با برگزاری رویداد ملی «صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی» در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد فضایی برای شکل‌گیری کسب‌وکارهای خلاق و مسئله‌محور در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی است.

اهداف برگزاری رویداد ملی «صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی» در دانشگاه آزاد اسلامی شامل مواردی ازجمله شناسایی و حمایت از ظرفیت ایده‌پردازی و خلاقیت دانشگاهیان، رشد نوآوری‌های فرهنگی با تقویت ارتباط دانشگاه با کانون‌های صنایع فرهنگی و جامعه، کارآفرینی و شکل‌گیری کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های فرهنگی، شبکه‌سازی و ایجاد زیست‌بوم صنایع خلاق فرهنگی، اثرگذاری مستقیم دانشگاه در راه‌اندازی نهضت تولید محتوا و محصولات فرهنگی کارآمد و… است.

بر اساس این دستورالعمل؛ تمام فرآیندهای برگزاری جشنواره اعم از ثبت‌نام، احراز هویت، بارگذاری طرح، پالایش دبیرخانه‌ای، انجام داوری و اطلاع‌رسانی به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه رویداد ملی «صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی» به نشانی www.azadtech.iau.ir انجام می‌گیرد. مهلت ارسال طرح‌های فناورانه تا تاریخ ۱۵ اسفندماه خواهد بود.

همچنین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت کلی در سه مرحله شناسایی استعداد، مرحله مقدماتی و رقابت نهایی پیش‌بینی شده است.

در این دستورالعمل به مواردی ازجمله تعاریف، ساختار و تشکیلات رویداد، فرآیند و تقویم رویداد، وظایف و اختیارات واحدهای دانشگاهی، شورای سیاست‌گذاری، معاونان فرهنگی و دبیرخانه مرکزی رویداد، بخش‌ها و محورهای برگزاری رویداد، شرکت‌کنندگان، شرایط و مقررات رویداد، ثبت طرح، ویژگی‌های بارز طرح‌ها و ایده‌های ارسالی، شیوه برگزاری رویداد، مراحل داوری، دستورالعمل حمایت‌ها و جوایز تیم‌های برتر و راه‌یافتگان به مرحله نهایی و… اشاره شده که متن کامل دستورالعمل در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا