درباره برنامه ویژه وزارت علوم برای کارآفرین شدن دانشجویان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم از تدوین برنامه ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از دانا، بهنام طالبی سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم اظهار کرد: بر اساس بررسی‌هایی که چند وقت اخیر انجام داده‌ایم، یکی از اولویت‌های اصلی معاونت جدید فناوری و نوآوری وزارتخانه پرداختن به مقوله کارآفرینی در دانشگاه‌ها و تا حدی کلی‌تر؛ موضوع ایده و ایده پردازی در دانشگاه‌ها، خلق فناوری و در حقیقت ایجاد هسته‌های کار آفرینی در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آزمایشگاهی است.
این مقام مسئول وزارت علوم افزود: در همین خصوص برنامه‌ای را تحت عنوان “برنامه ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها” تدوین کرده‌ایم. هدف ما از این برنامه این است که بتوانیم فرصتی را فراهم کنیم تا دانشجویان سراسر کشور که علاقمند به این حوزه‌ها هستند، یک سری دوره‌ها و مباحث آموزشی و توانمندسازی را بگذرانند.
وی ادامه داد: در این برنامه احتمالاً یک مبلغی را بعنوان خط اعتباری برای هر دانشجویی که اعلام آمادگی کند، خصوصاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در شرف فارغ التحصیلی هستند در نظر خواهیم گرفت.


طالبی خاطرنشان کرد: این دانشجویان پس از ثبت نام در برنامه و اعلام آمادگی، می‌توانند از این اعتبار استفاده کرده و به صورت رایگان در برنامه‌های آموزشی ترویجی که در پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌هایی که به این منظور انتخاب شده‌اند، شرکت کنند.
سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: بعد از اینکه اعتبار اشاره شده تمام شد، دانشجویان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اگر مایل به ادامه حضور در برنامه و آموزش باشند و مراحل پیشرفته‌تر آموزش را طی کنند، اگر برنامه کاری داشته باشند و بر اساس ارزیابی‌هایی که در دوره‌های آموزشی قبلی اتفاق افتاده حائز سطح مطلوبی شده باشند، می‌توانند از یک وام صندوق رفاه دانشجویان هم استفاده کنند که طبق مذاکراتی که داشته این میزان تا سقف ۵ میلیون تومان به اعتبار اولیه شأن افزوده خواهد شد.


وی افزود: در ادامه در راستای “نظام ایده‌ها و نیازها” که قبلاً طراحی شده، نیازهایی که از دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف به وزارتخانه رسیده و به مجموعه معرفی شده است، در اختیار دانشجویانی که در دوره‌هایی که عنوان شد شرکت داشتند، قرار خواهد گرفت و آنها اگر ایده‌ای برای رفع هر یک از این نیازها داشته باشند، می‌توانند از گرنت فناوری بهره مند شوند و حتی امکان دارد در این مرحله خود دستگاهی که نیاز را مطرح کرده است، روی ایده سرمایه گذاری کند.


طالبی گفت: این برنامه حدوداً ۶ ماهه خواهد بود که اگر توفیق دست دهد سالی ٢ بار برگزار خواهد شد و پیش بینی ما این است که برای حدود ۵۰ هزار دانشجو این دوره‌های ۶ ماهه را بصورت ملی تدارک ببینیم و آموزش‌های حوزه کارآفرینی را در سطح کشور ارائه دهیم.
این مقام مسول وزارت علوم خاطرنشان کرد: تأمین بودجه اصلی اجرای این برنامه بر عهده خود معاونت فناوری است و با مشارکت و همکاری پارک‌ها اجرا خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
دانا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا