حشمت اله عسگری: ظرفیت واگذاری ۲۵۰۰ هکتار اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون استاندار تهران با بیان اینکه قابلیت واگذاری بیش از ۲۵۰۰ هکتار اراضی به شرکت‌های دانش بنیان در استان وجود دارد، گفت: اولویت در توسعه شهرک‌های صنعتی علاوه بر طرح‌های توسعه‌ای، طرح‌های دانش بنیان است که برای این موضوع مشوق‌های لازم نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از میزان، بنا، حشمت اله عسگری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: تامین زمین مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان به عنوان موضوع مهم در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذی ربط استان قرار دارد و نقشه راه تامین زمین این شرکت‌ها به زودی ترسیم می‌شود.

وی افزود: اولویت در توسعه شهرک‌های صنعتی علاوه بر طرح‌های توسعه ای، طرح‌های دانش بنیان است که برای این موضوع مشوق‌های لازم نیز در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: تخفیف ۱۰ درصدی قیمت واگذاری زمین، بلندمدت بودن زمان باز پرداخت اقساط و خارج از مزایده بودن طرح‌های دانش بنیان از جمله مشوق‌های درنظر گرفته برای این شرکت‌ها است.

عسگری سپس گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط موظف اند زمینه استقرار شرکت‌های دانش بنیان را چه در داخل شهرک‌های صنعتی و چه در خارج از آن‌ها فراهم سازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت و قابلیت واگذاری بیش از ۲۵۰۰ هکتار اراضی به شرکت‌های دانش بنیان در استان وجود دارد، تصریح کرد: شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) با داشتن ۵۰۰ هکتار اراضی از ظرفیت‌های مهم استان جهت واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان است که با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب جهت صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با تنظیم تفاهم نامه مقدمات عملیاتی شدن آن به زودی فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: به علت محدودیت زمین، واگذاری به طرح‌ها در قالب مزایده صورت خواهد گرفت، ولی به دلیل اهمیت شرکت‌های دانش بنیان این شرکت‌ها از این قاعده مستثنی شده اند.

عسگری همچنین شهرک صنعتی‌های تک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مساحت ۲۰۰ هکتار در شهرستان ری را از ظرفیت‌های مهم دیگر استان در این بخش دانست و افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین معاونت علمی ریاست جمهوری و دستگاه‌های مذکور گشایش جدیدی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان ابجاد خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
میزان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا