میلاد صدر خانلو: صندوق سرمایه‌گذاری فناوری کشورهای D8 راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

قائم‌مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 از برگزاری چهارمین دوره نشست سرمایه‌گذاری موسوم به TIM2022 در اسفند ماه امسال خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، میلاد صدرخانلو، دبیر نشست سرمایه‌گذاری تیم ۲۰۲۲ در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری چهارمین دوره نشست سرمایه‌گذاری کشورهای عضو گروه D8 و دیگر کشورهای شرکت کننده (TIM2022) در اسفند ماه سال جاری، افزود: این رویداد با حضور ۶۱ استارت‌آپ و شرکت سرمایه‌پذیر و ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی در روزهای ۲ و ۳ اسفندماه جاری در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

وی رویداد بین‌المللی TIM را یکی از برنامه‌های شبکه تبادل و انتقال فناوری دانست که هر ساله با هدف کمک به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری میان هشت کشور اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این رویداد ۶۱ استارت‌آپ و شرکت سرمایه‌پذیر انتخاب و به سرمایه گذاران مربوط معرفی شدند که ۱۲ استارت‌آپ خارجی و مابقی ایرانی هستند و تا کنون بیش از ۱۲۰ جلسه مجازی B2B میان سرمایه گذاران و این استارت‌آپ‌ها برگزار شده است.

رییس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس از قطعی شدن ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران خبر داد و یادآور شد: ما تا کنون با ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۱۹ کشور برای حضور در بازار ۸ کشور عضو شبکه تبادل و انتقال فناوری و سایر کشورهای متقاضی تعامل کردیم و اگر مشکلات پاندمی کرونا اجازه دهد، در روزهای برگزاری نشست میزبان این ۷۳ سرمایه گذار خواهیم بود.

صدرخانلو با تاکید بر اینکه در این دوره، علاوه بر سرمایه‌گذاران کشورهای عضو، سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان، تونس و ارمنستان حضور خواهند داشت، یادآور شد: این رویداد شامل برنامه‌های مختلف از جمله ارائه شرکت‌های خلاق با هدف جذب سرمایه، پنل‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، امضای تفاهم‌نامه‌ها، انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک و بازدید از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است.

قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D8، ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری تخصصی حوزه فناوری بین ۸ کشور در حال توسعه سازمان D8 را یکی از موضوعات اصلی این نشست دو روزه عنوان کرد و گفت: ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی در ایران و توسعه سرمایه گذاری شرکت‌های داخلی در دیگر کشورهای عضو سازمان D8 هستیم.

وی افزود: در انتهای رویداد، تجارب سرمایه‌گذاران حاضر در نشست تبادل و در ادامه، نشست‌های تعامل کسب‌وکارها برگزار خواهد شد. شرکت‌های خلاق علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی می‌توانند با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این نشست حاضر شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا