محسن مرادی: درس‌های دانشگاه، کارگاه و کارورزی به اصناف سپرده خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ظرفیت کارگاهی، آزمایشگاهی، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در خدمت اتاق اصناف است و تصمیم برآن است تا مجموعه درس‌های دانشگاه، کارگاه و کارورزی را به اصناف بسپاریم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، محسن مرادی در نشست تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با اعضای اتاق اصناف خراسان‌رضوی اعلام کرد: در این استان حدود ۶۳ هزار و در مشهد ۳۱ هزار و ۲۵۰ دانشجوی مشغول به تحصیل داریم، یک هزار و ۲۴ نفر استاد در بیش از ۲۸۰ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از جمله ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد است.

دانشگاه آزاد مشهد جزء۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا

وی یادآور شد: به لحاظ جایگاه، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دومین دانشگاه آزاد کشور و به لحاظ رتبه‌بندی‌ها در مجموعه ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا و همچنین جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: از نظر ظرفیت‌های فیزیکی دانشگاه قریب به یک هزار میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دارد که تقریبا این کارگاه‌ها و تجهیزات در کشور بی نظیر است، برای مثال یکی از بزرگ‌ترین کوره‌های ریخته‌گری در دانشگاه‌های کشور امروز متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است.

مرادی با تشکر ویژه از رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: توانستیم در مجموعه دانشگاه‌های کشور نخستین تفاهم‌نامه را با اتاق اصناف منعقد کرده و امیدواریم بتوانیم به عنوان یک الگو در کل کشور این همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف ادامه دهیم.

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای برگزاری دوره های ویژه اصناف

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی بر همکاری‌های دوجانبه اتاق اصناف و دانشگاه آزاد در حوزه‌های آموزشی با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تأکید کرد و گفت: می توانیم دوره‌های خاصی را در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی لباس، درودگری و … متناسب با تقاضا تعریف کنیم که منتهی به مدرکی قابل ترجمه شود، حتی استادان ما می‌توانند در کارگاه‌ها و فضاهایی که شما در اختیار ما قرار می‌دهید، حضور یافته و دوره‌های ویژه مورد نظر شما را که منتهی به صدور مدرک می‌شود را تدریس کنند به این ترتیب ما می‌توانیم در اتاق اصناف نقش‌آفرینی کنیم.

مرادی اظهار کرد: بنابراین نخستین بحث ما دوره‌های منتهی به صدور مدرک میان اصناف و صاحبان حرف و مشاغل است که دانشگاه با کمال میل آمادگی دارد این دوره‌ها را بدون کمترین تلاش و با شهریه‌های بسیار اندک مدیریت کند.

توانایی برگزاری دوره‌های متفاوت را داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: توانایی برگزاری بسیاری از دوره‌ها با عنوان طراحی لباس، طراحی صنعتی، مشتری مداری، مدیریت کسب و کار و… را در مقاطع کاردانی و کارشناسی داریم، حتی برگزاری دوره‌های خاص برای صنف طلا و جواهر، در مقطع کارشناسی را تعریف کرده و در مجموعه اتاق اصناف و در کل کشور توانایی برگزاری این دوره‌ها که منجر به مدرک کارشناسی قابل ترجمه می‌شود را داریم، ضمن اینکه این مدرک قابل ارائه به مراجع معتبر کشور و دنیا است.

مرادی یادآور شد: در مقاطع کارشناسی ارشد این امکان را داریم که اگر اصناف دوره خاصی را مد نظر قرار بدهند از طریق شورای گسترش آموزش عالی درخواست را ارسال و پس از دفاع از تهران مجوز برگزاری این دوره‌ها را خاص اصناف بدون برگزاری کنکور دریافت کنیم و نسبت به طراحی، راه‌اندازی و اجرای آن اقدام کرده، چنانچه امکان برگزاری این دوره‌ها در دانشگاه نبود با هماهنگی دانشگاه، استاد در فضایی که اصناف صلاح می‌دانند، حضور یافته و نسبت به تدریس دانشجویان اقدام کند، ضمن اینکه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های ما کاملاً در اختیار اتاق اصناف قرار داده می‌شود.

فعالیت حدود ۵۱۰ آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد استان و ۲۸۳ آزمایشگاه در واحد مشهد

وی اعلام کرد: چندین آزمایشگاه استاندارد و مورد تأیید معاونت ریاست جمهوری به ویژه در حوزه ی صنایع غذایی و استاندارد سازی تولید و ساخت در زمینه صنایع غذایی و کسب و کارهای تولیدی کوچک در اختیار داریم که این ظرفیت در استان خراسان رضوی چیزی حدود ۵۱۰ آزمایشگاه و کارگاه است و در شهر مشهد به ۲۸۳ آزمایشگاه می‌رسد که برخی از این آزمایشگاه‌ها در کشور بی‌نظیر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از امکان تخفیف و شرایط پرداخت ویژه برای افرادی که توسط هیئت مدیره اتاق اصناف معرفی بشوند نیز خبر داد.

تأکید بر نقش آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در فضای کسب و کار و فضای اجتماعی

وی بیان کرد: بحث ارتباط با مشتری یکی از مباحث جدی کسب و کارهای دنیاست که در بحث دوره‌های کوتاه‌مدت برای اصنافی مانند صنف خیاطان، آرایشگران، مبل‌سازان و سایر صنوف است، در دانشگاه افراد متخصصی در بحث مشتری‌مداری داریم که می‌توانند دوره‌های ویژه ارتباط با مشتری را برگزار کرده و ما را یادآور شوند به اینکه ارتباط با مشتری یک ثروت تمام‌ناشدنی و یک مزیت جدی رقابتی است.

مرادی گفت: شاید نتوان در مورد قیمت‌ها رقابت جدی داشت؛ اما در حوزه ارتباط با مشتری و ارتباط با ارباب رجوع دوره‌های بسیار خوب و کارگاه‌های ویژه‌ای را می‌توانیم برای اصناف طراحی کنیم که البته برگزاری این دوره‌ها از سوی دانشگاه برای مباحث اقتصادی و پولی نیست؛ زیرا می‌خواهیم نقش‌آفرینی دانشگاه در فضای کسب و کار و فضای اجتماعی را بیش از گذشته به رخ دنیا بکشیم.

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دارای بیشترین دانشجو در سطح دانشگاههای استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر توانایی و آمادگی دانشگاه برای برگزاری دوره های مختلف در زمینه‌های بهره‌وری تولید، بهره‌وری نیروی انسانی و ارتباط با کارکنان برای تبدیل فضای کسب و کار به یک فضای پرجنب و جوش و پربازده تأکید کرد و گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به واسطه ظرفیتی که دارد، یک و نیم برابر دانشگاه فردوسی دانشجو و حدود یک و سه دهم درصد برابر آن استاد دارد.

مرادی بیان کرد: طرح پویش، نکته مهم دیگری است که در این تفاهم‌نامه با دریافت مصوبه شورای عالی کار مورد توجه قرار گرفته، در این طرح دانشجویانی که نیروی کار واحدهای صنفی هستند، هیچ‌گونه تبعاتی برای کارفرما نداشته و طرح پویش دانشگاه آزاد آنها را از شمول قانون کار خارج کرده است.

اجرای طرح پویش با فعالیت صنفی ۱۴۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

وی بیان کرد: امروز در دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ دانشجو در صنوف و کارگاه‌های مختلف با حقوق کمتر ۳ یا ۴ روز در هفته در صنوف و کارگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند، ضمن اینکه دانشجو پول را از کارفرما مستقیم دریافت نکرده بلکه حقوق دانشجو به حساب دانشگاه واریز و به حساب شهریه گذاشته می‌شود. که تأکید می‌شود شورای عالی کار این موضوع را مصوب کرده و هیچ مشکلی برای واحدهای تولیدی و کسب و کار ایجاد نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه در دوسال اخیر به سمت و سوی وارد کردن ساختار حرف و مشاغل در فضای دانشگاه بیان کرد: ظرفیت کارگاهی، آزمایشگاهی، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در خدمت اتاق اصناف است و تصمیم برآن است تا مجموعه درس‌های دانشگاه، کارگاه و کارورزی را به اصناف بسپاریم تا اثرات آن در مهارت‌آموزی دانشجویانخود را نشان دهد و انتظار هم این است که دانشگاه از همکاری با اتاق اصناف مشهد به عنوان یکی از پرافتخارترین و مایه مباهات اتاق‌های اصناف کشور در شهر علی ابن موسی الرضا (ع) منتفع و از استعداد اصناف بهره‌مند شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا