قانون اقتصاد دایره‌ای ضایعات در اسپانیا تصویب خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهرداری منطقه اندلس (اسپانیا) به مردم اطلاع داد که قانون اقتصاد دایره‌ای ضایعات در حال تصویب بوده و در پارلمان منطقه در دست بحث است. هدف از تصویب آن، اجرای منافع دوگانه برای مردم از طریق تشویق کارآفرینی، اشتغال و حفاظت جدی‌تر از محیط‌زیست است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از  ایمنا، این لایحه مورد بررسی با حضور و بازدید نماینده منطقه‌ای کشور، الیاس بندودو، از یک کارخانه بازیافت انرژی پلاستیک در آلکالا د گوادایرا مورد حمایت قرار گرفت. او از انرژی پلاستیک به عنوان نمونه‌ای ملموس از انرژی یاد کرد که می‌توان از طریق بازیافت آن چگونگی ترک فرهنگ دور ریختن را پیش برد.

دو کارخانه بازیافت در اندلس مستقر است که از زمان شروع به کار، مانع از دفن ۲۰ میلیون کیلوگرم پلاستیک در محل دفن زباله یا اقیانوس شده است.

این دو کارخانه، زباله‌های پلاستیکی را به ماده‌ای به نام TACOil تبدیل می‌کنند که برای تولید اتیلن و پروپیلن، مواد اولیه تولید پلاستیک‌های تمیز و قابل بازیافت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تبدیل از طریق یک فرآیند منحصر به فرد به نام تبدیل بی هوازی حرارتی (TAC) انجام می‌شود.

با تصویب مقررات اقتصاد مدور، اندلس به سمت تبدیل شدن به یک جامعه خودمختار بدون زباله حرکت خواهد کرد و درواقع، زباله برای این منطقه به یک فرصت تجاری منحصر به فرد تبدیل می‌شود. بندودو همچنین بر تعهد دولت اندلس به شرکت‌های مستقر در منطقه و کارآفرینان تاکید کرد؛ زیرا پیشرفت در این حوزه، محصول همکاری همه‌جانبه است.

کاهش موانع بوروکراتیک، ارتقای همکاری‌های دولتی و خصوصی، همچنین کاهش مالیات از جمله راهکارهایی است که دولت منطقه برای افزایش موفقیت این رویه در نظر گرفته است.

اقتصاد دایره‌ای ضایعات به این معناست که مواد به جای اینکه یک بار استفاده و سپس دور ریخته شود، دائماً در اطراف یک سیستم به اصطلاح «حلقه بسته» جریان دارد. درباره پلاستیک، این به معنای حفظ هم‌زمان ارزش پلاستیک در اقتصاد، بدون انتشار آن به محیط طبیعی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایمنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا