شباهنگ سلیمانی: ۶۵ نیاز تهران در حوزه هوشمندسازی توسط دانش بنیان‌ها تامین می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر فن بازار تخصصی شهر هوشمند، از شناسایی بیش از ۵۰۰ نیاز فناورانه شهرداری تهران خبر داد و گفت: ۶۵ نیاز شهرداری در حوزه اجرایی کردن شهر هوشمند دارای شناسنامه بوده و قرار است این چالش‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان مرتفع شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، شباهنگ سلیمانی مدیر فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند در این خصوص می گوید: در این همکاری مشترک، شهرداری به عنوان طرف تقاضا حضور دارد. فن بازار هم با کمک کارگزاران مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرف عرضه را که شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، به شهرداری متصل می‌کند.

وی افزود: قرار است این نیازها و چالش‌ها که عمدتا در حوزه «زیرساخت هوشمند»، «محیط هوشمند»، «زندگی هوشمند»، «جابه‌جایی هوشمند»، «حکمرانی هوشمند» و «اقتصاد هوشمند» است، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان پاسخ داده شود.

فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند که از آذرماه سال ۱۳۹۸ کار خود را رسما آغاز کرده است، یک همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران برای استفاده از ظرفیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری دانش و تخصص آنها برای شتاب دادن به روند توسعه شهر هوشمند است.

مدیر فن بازار تخصصی شهر هوشمند در ادامه افزود: شهرداری برای انجام کارهای اجرایی خود و پیشبرد مفهوم شهر هوشمند در تهران، نیازها را با استعلام از همه ارگان‌های مرتبط با این دستگاه شناسایی کرده و در بستر «سامانه باهم» در اختیار متقاضیان و صاحبان ایده قرار داده است. این نیازها به تدریج شناسنامه‌دار شده و همه جنبه‌های جزیی و کلی طرح‌ها در این شناسنامه‌ها ذکر شده است و در سامانه در دسترس قرار دارد.

سلیمانی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با مراجعه به این سایت و شناسایی نیازها، درصورت داشتن ایده، محصول یا خدمتی که بتواند پاسخ درستی به این نیازها باشد، طرح خود را در سامانه ارائه کنند. این محصولات یا خدمات پس از ارزیابی‌های تخصصی در صورت مورد تایید قرار گرفتن به نهاد مرتبط با نیاز مطرح شده معرفی می شوند.

وی همچنین گفت: برای سرعت دادن به این کار، رویدادهای معکوس نیز برگزار می کنیم. به این معنا که شهرداری برخی نیازهای خود را به شکل فراخوان اعلام و شرکت‌ها با حضور در این رویدادها توانمندی‌ها و راهکارهای خود را به شهرداری اعلام کرده و با طرحهای برگزیده قرارداد همکاری امضا خواهد شد.

سلیمانی در خصوص طرح‌های ارسالی به شهرداری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: ۴۴ درصد طرح‌ها به حوزه محیط هوشمند یعنی موضوعاتی چون حفاظت از محیط زیست، حفظ تنوع زیستی، کاهش آلودگی‌های زیستی، مدیریت موثر انرژی، آب و روشنایی، فضای سبز و به کارگیری انرژی‌های پاک مرتبط است.

وی اظهار داشت: حوزه زندگی هوشمند مرتبط با سامانه‌های شهروند محور، افزایش کیفیت زندگی، مدیریت بحران، تسهیل دسترسی به امکانات رفاهی و آموزشی و ترویج مفهوم زندگی سالم به کمک آی سی تی نیز با ۲۳ درصد در رتبه دوم طرح‌های ارسالی قرار دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا