آغاز ثبت‌نام ایده‌پردازان برتر اشتغال و کارآفرینی استان فارس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ثبت‌نام نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینی در فارس همزمان با سایر استان‌های کشور از ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ثبت نام نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینی با اهدافی ازجمله شناسایی برترین‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال و تشکیل بانک اطلاعاتی این بخش در فارس همزمان با سایر استان‌های کشور از ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.

مهروش جلالی گفت: از تمامی ایده‌پردازان، صاحبان فکر و اندیشه در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی برای شرکت در این رویداد دعوت می‌شود.

او گفت: از جمله محور‌های برگزاری این جشنواره می‌توان به اشتغال و کارآفرینی، مشاغل خانگی، اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان، اشتغال در مناطق روستایی، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار اشتغال معلولین، اشتغال معتادین بهبودیافته، اشتغال زندانیان آزادشده، اشتغال زنان سرپرست خانوار، اشتغال مرتبط با محیط زیست (کارآفرینی سبز) و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران اشاره کرد.

جلالی اهدافی که در برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود را برشمرد و گفت: در این رویداد توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال، کارآفرینی و نوآوری، شناسایی ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینانه و تشکیل بانک اطلاعاتی از ایده‌های برتر و صاحبان ایده دنبال می‌شود.

او گفت: توسعه و ترویج ایده‌پردازی و ایده‌پروری، فراهم شدن زمینه حمایت ازایده.‌های برتر اشتغالزا و عملیاتی کردن آن‌ها، شناخت فرصت‌های ویژه اشتغال و کمک به ایجاد اشتغال پایدار ازجمله دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: ارزیابی ایده‌ها از طریق بررسی موارد نوآورانه، میزان امکان پذیری اجرای ایده، تاثیر بر اشتغال کشور و تعداد اشتغال ایجادی، پایدار بودن اشتغال و نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای آن ایده انجام خواهد شد.

او گفت: متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۲۰ دی‌ماه تا ۱۰ بهمن ماه از طریق سامانه https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir نسبت به ثبت ایده برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: ایده‌های برتر شناسایی شده مورد تقدیر قرار گرفته و اعتبارات لازم جهت اجرایی شدن آن یا از طریق تخصیص بودجه و یا اتصال به سرمایه گذاران تامین خواهد شد.

پایان پیام/ 

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا