مهدی طیب زاده: کارآفرینی و اشتغال باید به عنوان یک سیستم در وزارت آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: کارآفرینی و اشتغال باید به عنوان یک سیستم در وزارت آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان سید مهدی طبیب زاده در همایش تجلیل از خیران و فعالان اقتصادی مدرسه‌ساز استان کرمان اظهار داشت: نهضت مدرسه‌سازی در استان کرمان با همکاری خیران کلید خورده است و نخستین مدرسه اتاق بازرگانی  را در دهه فجر گذشته در زادگاه شهید سلیمانی افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: مدرسه‌سازی در راستای وظایف سازمانی اتاق بازرگانی نیست اما اتاق بازرگانی استان کرمان با توجه به اینکه فضای آموزشی کرمان کمتر از متوسط کشوری بود با کمک خیران اقتصادی وارد عرصه مدرسه‌سازی شد.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: افراد بسیاری با ما همراه شدند و تحول بنیادین در بحث مدرسه‌سازی در کرمان روی داده است و خواستار توجه ویژه به خیران مدرسه‌ساز هستیم.

طبیب‌زاده ابراز داشت: نظام فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش به‌عنوان یک زیر نظام نیست بلکه به عنوان کارآفرینی و اشتغال است و باید به عنوان یک سیستم در وزارت آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: 7 هزار هنرستان کار و دانش، 12 هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، 300 دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی در کشور داریم، اما با فقدان مهارت مواجه هستیم و انبوه فارغ التحصیلان فاقد مهارت را می‌بینیم.

طبیب‌زاده اضافه کرد: اگر بخش خصوصی به‌عنوان بهره‌بردار در عرصه‌های مختلف اقتصادی بتواند در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا حضور داشته باشد با کمک دولت می‌تواند نیروهای آماده کار را تحویل جامعه دهد.

وی با اشاره به اینکه هر فارغ التحصیل دارای مهارت از 22 درصد شانس شغلی بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: طراحی مدل مرکز استعدادهای فنی و حرفه‌ای در مدرسه اتاق بازرگانی به عنوان پایلوت کشوری را انجام داده‌ایم و می‌خواهیم، بهترین فضای آموزشی کرمان را به فنی و حرفه‌ای اختصاص دهیم و از خبرگان فنی و حرفه‌ای کشور برای طراحی دوره‌ها کمک گرفته‌ایم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
اداره کل آموزش و پرورش کرمان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا