محمدرضا رفیع: ۱۵۱ شغل با تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید درخور وبیابانک ایجاد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس صندوق کارآفرینی و امید خور و بیابانک گفت: امسال با پرداخت ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات از طریق این صندوق ، ۱۵۱ شغل در این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا رفیع افزود: تسهیلات یاد  شده در حوزه صنعت ، کشاورزی و خدمات پرداخت‌شد و  علاوه بر اشتغال در حوزه ضروری و معیشت هم هشت فقره تسهیلات به مبلغ ۹۰۰میلیون ریال اختصاص یافته است.
رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان  خور و بیابانک گفت:در مجموع ۵۵ درصد از طرح‌های موردحمایت این صندوق در بخش صنعت ، ۳۵درصد در بخش کشاورزی و ۱۰ درصد در بخش خدمات  است و از این  تسهیلات پرداختی، ۸۱ نفر از مجریان طرح‌ها زنان و ۷۰ نفر مردان هستند.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین صندوق کارآفرینی شهرستان خور و بیابانک با بنیاد برکت نیز گفت:  ۱۴۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان کسب‌وکار در شهرستان از سوی بنیاد برکت  پرداخت‌شده است.
رفیع افزود: ازجمله طرح‌های موردحمایت صندوق کارآفرینی می‌توان به مجتمع‌های گردشگری و بوم‌گردی، کشاورزی و دام‌پروری، تولید در حوزه‌های مختلف، صنایع‌دستی، صندوق‌های خرد محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی بانوان اشاره کرد.
وی گفت: مأموریت این صندوق ، تجمیع سپرده‌های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک برای ایجاد کسب‌وکارهای خُرد کم سرمایه و کسب‌وکارهای متوسط با محوریت فعالیت‌های کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای است.
به گفته وی حمایت از ظرفیت اقتصادی و گردشگری و حمایت از صنایع‌دستی و جهت‌دهی آن‌ها در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی شهرستان در اولویت اقدامات این صندوق قرار دارد.
رییس صندوق کارآفرینی و امید خور و بیابانک محرومیت‌زدایی، اشتغال پایدار و توانمندسازی مناطق محروم و کم برخوردار را  از دیگر اهداف این صندوق بیان کرد.
رفیع در ادامه نرخ مشارکت اقتصادی درخور و بیابانک را نیز نشان از امید خوب جوانان و جامعه نسبت اشتغال و ورود به بازار دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های توسعه و اشتغال در این منطقه شامل  گردشگری تاریخی ،معادن سنگ ساختمانی، حوزه کشاورزی ، بهره گیری از انرژی خورشیدی  است.
شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومترمربع وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای سه شهر، ۳۲ روستا، یک بخش مرکزی، سه دهستان است و در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا