محمد سعید سیف خبر از انعقاد ۸۷۰۰ قرارداد ارتباط با صنعت توسط دانشگاه‌ها داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تهیه کارنامه عملکرد دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت گفت: در یک سال اخیر ۸ هزار و ۷۰۰ قرارداد ارتباط با صنعت توسط دانشگاه‌ها منعقد شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد سعید سیف افزود: عملکرد دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت در وزارت علوم پایش می شود همچنین رییس و مدیران دانشگاه‌ها فعالیت دانشگاه را مانیتور می کنند؛ کارنامه عملکرد دانشگاه ها تهیه و به صورت کمی برای هر دانشگاه مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: در کارنامه عملکرد دانشگاه ها در ارتباط با صنعت، برخی  دانشگاه‌ها با عملکرد متوسط و برخی دیگر با عملکرد حداکثری هستند. در واقع دانشگاه ها می توانند در این کارنامه متوجه شوند که جایگاه آنها کجاست و در چه زمینه هایی ضعیف تر و قوی تر هستند. براین اساس دانشگاه‌ها می توانند برنامه ریزی کنند تا در همه شاخص‌های این کارنامه رشد کنند و در نهایت همکاری با جامعه و اثربخشی آنها در ایجاد اشتغال افزایش یابد.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص درصد ارتباط دانشگاه ها با صنعت گفت: دانشگاه ها در یک سال اخیر ۸ هزار و ۷۰۰ قرارداد ارتباط با صنعت منعقد کرده اند و مبلغ این قراردادها سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ این حجم از قرارداد نشان می دهد که پژوهش‌های دانشگاه مورد نیاز جامعه است و بسیاری از اساتید و مجموعه های پژوهشی پژوهش های مورد نیاز کشور را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: این فعالیت ها نسبت به بضاعت و امکاناتی که دانشگاه‌ها در اختیار دارند، می تواند بیشتر باشد. هنوز هم اساتیدی داریم که درگیر ارتباط با صنعت نیستند و پژوهش‌های آنها صرفا جنبه تئوریک دارد. در صورتی که این پژوهش‌ها می توانند هدفمند باشند و در جهت رفع نیاز کشور انجام شوند و متقاضی داشته باشند. این امر بسیار مهم است و دانشگاه‌ها و اساتید می توانند تقاضامحور کار کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا