مهدی دوستی: تسهیلات لازم برای راه‌اندازی پلتفرم‌های دیجیتال در هرمزگان ارائه می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار هرمزگان، حمایت از تولیدکنندگان کالا و خدمات و ایجاد زیر ساخت‌ها را وظیفه ذاتی بخش دولتی برشمرد و گفت: علاوه بر ایجاد زیر ساخت ها، تسهیلات لازم برای راه اندازی پلتفرم‌های دیجیتال و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه ارائه می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، مهدی دوستی در نشست شورای مهارت هرمزگان با حضور کارآفرینان حوزه‌های مختلف، با اشاره به ضرورت آشنایی تولیدکنندگان کالا و خدمات با «اقتصاد پلتفرمی»، اظهار کرد: کسب‌وکارهای مبتنی بر پلتفرم‌ در واقع نقطه مقابل تجارت‌ سنتی هستند چرا که در تجارت سنتی صرفا محصول تولیدی به صورت مستقیم به مصرف‌کننده ارائه می شود و بستری برای برقراری ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده وجود ندارد.

وی نخستین گام برای حرکت به سمت روش های نوین و اقتصاد پلتفرم‌ را پذیرش این تغییرها عنوان کرد و افزود: برای ورود به این حوزه، ابتدا محصولات تولیدی و خدمات قابل ارائه باید قابلیت عرضه بین المللی داشته باشند و آن ها را شناسنامه دار کرد.

استاندار هرمزگان، حمایت از تولیدکنندگان کالا و خدمات را وظیفه ذاتی بخش دولتی برشمرد و گفت: برای جبران عقب ماندگی گذشته و همراهی با سیر تحول های آتی در اقتصاد دنیا، باید هر چه سریع‌تر بستر حرکت به سمت پلتفرم‌های دیجیتال فراهم شود.

دوستی ادامه داد: ضمن ایجاد زیر ساخت ها، تسهیلات لازم برای عملیاتی شدن ایده های خلاقانه و نوآورانه ارائه می شود.

استاندار هرمزگان گفت: استفاده از محصولات تولیدی و هنرهای تجسمی بومی می تواند زمینه معرفی کالا و خدمات قابل انجام در استان را فراهم کند که باید این خرده اقدام ها توسط دستگاه های دولتی و یکایک شهروندان استان مورد توجه قرار بگیرد.

دوستی با اشاره به ضرورت مذاکره با پلتفرم‌ها برای فروش محصولات تولیدی، بیان کرد: اقتصاد پلت فرمی نه تنها رقیب تجارت سنتی نیست، بلکه زمینه را برای توسعه این کسب و کارها فراهم می کند.

استاندار هرمزگان، تمرکز بر مهارت افزایی را هم با توجه به اقدام های توسعه ‌ای در شرق، غرب و مرکز استان مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه زنان محور کسب و کارهای خرد در استان هستند، اقدام های تسهیل‌گرانه برای راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای و آموزشگاه هایی که بتوانند خدمات را به بانوان علاقه مند ارائه کنند در حال انجام است و آموزشگاه های دولتی برای مهارت افزایی زنان در بندرلنگه، میناب و بندرعباس راه اندازی می شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا