حجت الله عبدالملکی: سامانه جامع کاریابی راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عبدالملکی گفت: تا به امروز ۴۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد و در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مصوبات جلسه‌ی امروز شورای عالی اشتغال گفت: در این جلسه ابتدا تحلیلی از وضعیت بیکاری و اشتغال در کشور ارائه شد و در نهایت اقداماتی که در دولت سیزدهم برای اشتغال اتفاق افتاده گزارش شد و ۱۴ بند مصوبه داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در طول ۳ ماه گذشته ۲۱۵ فرصت شغلی جدید ایجاد و در سامانه رصد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه شد این عدد در ۶ ماهه اول ۲۰۰ هزار بوده است یعنی تا به حال به ۴۱۵ هزار فرصت شغلی رسیدیم و امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۰ برسیم.

عبدالملکی ادامه داد: در این جلسه درباره منابع مورد نیاز برای فعالیت زیست بوم ملی اشتغال پرداخته شد و ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ هزار میلیارد تسهیلات مطرح شد و مصوب شد در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۰ و تا پایان ۱۴۰۱ در قالب قانون بودجه ۱۴۰۱ برای ایجاد یک میلیون و۸۵۰ هزار فرصت شغلی که برنامه‌ی ما برای ۱۸ ماه است یعنی از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ تخصیص داده شد.

وی افزود: تقسیم بندی و تفکیک برنامه اشتغال استان‌های مختلف از این یک میلیون ۸۵۰ هزار فرصت شغلی مشخص و مصوب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این نشست پیشنهاد وزارت کشور برای راه اندازی میدان کارآفرینی ارائه شد که بر اساس این طرح، در هر شهر فضایی به عنوان میدان کارآفرینی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند محل کسب و کار‌های موقتی و غرفه‌های دستفروشی و همچنین محلی برای تجمع کارفرمایان و کارآفرینان باشد.

عبدالملکی درباره سامانه جامع کاریابی‌ها گفت: سامانه جامع کاریابی کشور بر روی سایت اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را از امروز شروع کرده است.

وی افزود: سامانه کاریابی محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به آن مراجعه کنند همچنین کسانی که کارجو هستند اطلاعات خود را وارد کنند تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع کاریابی که آماده شده است خلاء بیکاری نیروی کار و مشکل پیدا کردن نیرو برای کارفرمایان را بر طرف می‌کند و ابتدا از کارفرمایان می‌خواهم که نیروی مورد نیاز خود را ثبت کنند.

عبدالملکی اظهار کرد: کارجویان هم می‌توانند به مرور اطلاعات خود را ثبت کنند تا بازار هوشمند متصل کردن کارفرما و کارجو شکل بگیرد و در مرحله‌ی بعد سازمان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ورود می‌کند چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها به کارجویانی نیاز است که مهارت لازم را ندارند و آموزش‌های لازم را خواهند دید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا