تجلیل از ۴ طرح مبتکرانه در رویداد بانوی کارآفرین قم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرکت کنندگان رویداد طرح و ایده خود را در اختیامیه رویداد بانوی کارآفرین ارائه دادند. از بین ۹ شرکت کننده به ۳ نفر با انتخاب هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، اکرم زارعی ایده پرداز و شرکت کننده رویداد بانوی کار آفرین در آیین اختتامیه این رویداد گفت: عنوان ایده من طراحی و دوخت کیف‌های پارچه‌ای با دور ریز پارچه مبل است.این ایده مقرون به صرفه است و از نظر کیفیت پارچه، شست‌وشو، قیمت و زیبایی مناسب است. به علت فانتزی بودن مناسب بودن کودکان است و مشتری زیادی جمع شده است. در مراحل طراحی، دوخت، فروش و تبلیغات عده زیادی مشغول خواهند شد تا کنون از طریق اینستا و واتساپ محصولاتم را به فروش رسانده‌ام. 
سلمان پور ایده پرداز و شرکت کننده رویداد بیان کرد: عنوان طرح من البسه هوشمند ترنم است. در این طرح از طریق لباس مفاهیم آموزشی و تربیتی را با استفاده از ادبیات کهن و چاب عکس روی لباس انتقال می‌دهیم. اهداف این طرح آموزش هنجارها و ارزش‌ها به نسل جدید، معرفی بزرگان و مشاهیر جامعه به کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و بازآفرینی دینی و بازی و سرگرمی برای کودکان و خردسالان از طریق صنعت پوشاک است
لیلا قربانی ایده پرداز و شرکت کننده رویداد اظهار داشت: نام ایده من تیک‌آپ است. ایده به صورت یک کارخانه مجازی است. این نرم‌افزار خیاطان را سروسامان می‌دهد و آن‌ها را با بازار فروش مرتبط می‌کند. افراد می‌توانند با دورکاری حقوق ثابتی در این حوزه داشته باشند. با داشتن نمایندگی فروش در دیگر شهرستان‌ها و گسترش کار نیز می توان درآمد این شغل را افزایش داد.
ندا دستجردی ایده پرداز و شرکت کننده رویداد نیز بیان کرد: نام طرح من لباس‌های از مد افتاده و خارج از فصل است. نرم‌افزار طراحی کنیم که تولید کننده و توزیع کننده را به افرادی که تنوع طلب هستند یا خیرین وصل می‌کند. این افراد می‌توانند لباس‌هایی که ممکن است ایراد کوچکی داشته باشد یا از مد افتاده باشد را به فروش می‌رساند و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
اعظم سلیمانی ایده پرداز و شرکت کننده رویداد گفت: طرح من تولید یقه‌های متفاوت لباس است. ایده من خیلی نوپاست و تا کنون نظیر ثبت شده نداشته است. معمولا خانم‌ها دنبال مد لباس، تنوع و حجاب هستند. با خرید یقه‌های متنوع می توان با قیمت کم تنوع ایجاد کرد. 
هدیه وفایی ایده پرداز و شرکت کننده رویداد بیان کرد: طرح من خانه مد بر اساس مد پایدار است. در این خانه مد لباس‌ها با تزیینات قابل تغییر طراحی می‌شوند. کار دیگر خانه مد باز طراحی لباس از طریق لباس‌های مشتریان است. در اوضاع اقتصادی امروز می‌توان با ارائه این خدمت هزینه‌ها را کاهش داد. فعالیت‌ها بر اساس اصول محافظت از محیط زیست است و از کارآموزان برای طراحی‌ها استفاده می‌شود.
زهرا اسدی ایده پرداز و شرکت کننده رویداد گفت: از دهه پنجاه شلوار لی وارد ایران شد و از آن زمان همه از آن استفاده می‌کردند. این پارچه از مد نمی‌افتد و آسیبی نمی‌بیند و امکان استفاده دوباره دارد. دلیل محبوبیت این کیف‌ها صفر بودن هزینه مواد اولیه است و فقط دستمزد را پرداخت می‌کنند. قابل شست‌وشو و متناسب با سلیقه افراد است. از شلوارهای لی غیر قابل استفاده استفاده می‌شود. 
سید زهرا خوشخوان ایده پرداز و شرکت کننده رویداد بیان کرد: طرح من تولید لباس‌های چند کاره است. برای مثال کلاهی که می‌تواند شال گردن و کلاه باشد یا لباس‌هایی که به عنوان شومیز و پیراهن قابل استفاده است. در شرایط اقتصادی امروز با خرید یک لباس می‌توان چند لباس را داشت و این نکته مثبت این طراحی است.
طاهره شب خیز ایده پرداز و شرکت کننده رویداد بیان کرد: ایده من طراحی چادری است که امکان استفاده در تمام کارهای روزمره را بدهد، امکان راحت استفاده از دست باشد و راحت و زیبا باشد. در زمینه تولید چادر کمبودهای زیادی است. این چادر به صورت یک تکه پارچه سر هم است به شکلی که به نظر می‌رسد زیر چادر مانتو پوشیده شده است. دو جیب بزرگ و فضایی برای کیف کمری دارد که نیاز به کیف دوشی را کم می‌کند. استفاده از کوله در این چادر راحت است.
در پایان این رویداد زهرا اسدی به عنوان نفر اول، لیلا قربانی نفر دوم و ندا دست جردی نفر سوم رویداد شدند. طرح طاهره شب خیز به عنوان طرح قابل تقدیر از طرف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان قم انتخاب شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا