سورنا ستاری خبر از حضور ۴۵ شرکت دانش‌بنیان در بورس با ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از حضور ۴۵ شرکت دانش‌بنیان در بورس با ارزش گذاری ۴۰ هزار میلیاردتومان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز پنجشنبه در بیست‌ودومین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار داشت: محصول (علمی و پژوهشی)، حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است نه دولت،‌ ما (به‌ عنوان دولت) باید زیست بومی ایجاد کنیم که بخش خصوصی بتواند سرمایه‌گذاری کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۰ شتاب‌دهنده بخش خصوصی که هرکدام با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد شرکت هستند، فعال است. ده‌ها صندوق خطرپذیر در بورس فعال هستند و الان بیش از ۴۵ شرکت در بورس فعال هستند.

وی گفت: پولی که دولت از جیب مردم در پژوهش می‌گذارد با پول بخش خصوصی فرق می کند. در حال حاضر سرمایه‌گذاری بخش دولتی در پارک‌های علم و فناوری در حوزه پژوهش به بخش خصوصی یک به ۸ است در حالی که در پارک فناوری پردیس سرمایه گذاری بخش خصوصی به دولتی ۲۵ به یک است.

ستاری ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم را یک حرکت پیشتازانه در دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: باید به پارک‌های علم و فناوری توجه بیشتری شود، لازم نیست رئیس پارک‌ها، عضو هیات علمی باشند، یک استاد تمام هم می‌تواند این سمت را در دست بگیرد. در حال حاضر بیش از ۵هزار هیات علمی داریم که در دانشگاه‌ها فعال هستند.

ستاری یادآور شد: پیشرفت مفهومی است که در عین سادگی خیلی پیچیده است، متاسفانه در توسعه معکوس عمل کردیم و این برعکس عمل کردن مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا