علی سلیمی: دانشگاه آزاد اسلامی آماده حمایت از صاحبان ایده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: آماده حمایت از صاحبان ایده و ارائه هرگونه خدمات به واحدهای فناور دانشگاهیان هستیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، علی سلیمی در جلسه مشترک رؤسای دانشگاه‌ها با مدیران مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان به مناسیت هفته پژوهش و فناوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای ارائه خدمات به واحدهای فناور برای تبدیل ایده تولید آماده است.

وی راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اهر را فرصتی مغتنم برای ساماندهی و حمایت از افراد نخبه، خلاق، مبتکر و کارآفرین عنوان کرد و افزود: باید این افراد از تسهیلات و تمهیدات فراهم شده بیشترین استفاده را بکنند.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای حمایت از قشر فرهیخته و نخبه دانشگاهی پیشتاز بوده و راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور با پیشنهاد و پیگیری این دانشگاه و حمایت مسئولان ارشد شهرستان محقق شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر افزود: اکنون فضای مناسب و ساختمان مستقل به این امر اختصاص داده که شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در آن مستقر شوند و استقبال خوبی شده که امیدواریم با همکاری و همراهی رؤسای دانشگاه‌ها و اداره و سازمان‌های شهرستان شاهد جذب نخبگان در این مرکز باشیم.

استقرار ۱۵ طرح در مرکز رشد واحدهای فناور اهر

مدیر مرکز رشد شهرستان اهر نیز با تشریح عملکرد این مجموعه علمی پژوهشی گفت: مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان اهر وابسته به پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌ شرقی از اواخر سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون ۱۵ طرح و ایده در قالب دوره پیش رشد، رشد و پسارشد مرکز رشد و فناوری واحدهای اهر استقرار یافته است.

مصطفی شکری افزود: انتظار داریم در توسعه فعالیت‌های فناورانه همه اقشار جامعه اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، کارآفرینان، مخترعین و صاحبان ایده مشارکت کنند که تحقق این امر در اشتغال و کارآفرینی و توسعه اقتصادی شهرستان نقش بسزایی دارد.

وی یاد آور شد: برای توسعه فعالیت فناورانه مرکز رشد شهرستان اهر ساختمان مستقل به مساحت هزار و ۶۰۰ متر مربع در سه طبقه از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به این امر اختصاص یافته است که با حسن نظر رئیس این واحد دانشگاهی همه آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی در صورت اعلام نیاز و درخواست واحدهای فناور در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

خانه نخبگان بسیج با تشکیل کارگروه‌های تخصصی آماده کمک به صاحبان ایده است

مسئول بسیج علمی و فناوری سپاه اهر نیز به مهم‌ترین تفاوت رویکرد مسئله‌محوری با موضوع‌محوری اشاره کرد و گفت: فرد مسئله‌محور دنبال حل مسئله، راه کار، نتیجه کار و کیفیت کار بوده و فرد موضوع‌محور نیز در کنار انجام کار این موضوع به نحوی تحمیل شده و خروجی کار و کم و کیف آن توجهی ندارند.

علیرضا کریم‌پور گفت: رویکرد مسئله‌محوری به یکباره اتفاق نمی‌افتد و یک امر فرآیندی بوده و لازم است پایه و اساس مسئله‌محوری در مدارس شکل بگیرد و خروجی آن در دانشگاه‌ها به صورت دانشجوی مسئله‌محور یا محصول‌محور و کارآفرین خود را نشان بدهد.

وی گفت: شهرستان اهر دارای ظرفیت‌های نهفته‌ فراوان و مبتکرین و افراد فناور بوده و باید با همکاری و هم‌افزایی در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش تلاش کنیم.

مسئول بسیج علمی و فناوری سپاه اهر افزود: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه اهر آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت خانه نخبگان بسیج که شامل دوازده کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، شیمی، کشاورزی نوین، فناوری‌های نوین، برق و انرژی، فرهنگی اجتماعی و علوم انسانی اسلامی با این مرکز همکاری کند.

به گزارش آنا در پایان این جلسه با امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری میان مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مستقر در دانشگاه آزاد اهر و مرکز نوآوری بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه اهر و با حضور جمعی از رؤسای ادارات، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و نخبگان این شهرستان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر انجام و در پایان از نخبگان مرکز سپاه ناحیه اهر تجلیل شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا